Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

PMS?

Skrivet av Ber om ursäkt för anonymiteten
Hej!
Har en fråga som jag hoppas och tror ni har svar på.

Är det någon som har tips på vad man kan göra åt ett mindre roligt humör i samband med mens? Jag vet att jag hört om olika tips men kommer inte ihåg något.

Det gäller den snart blivande tonårsdottern i familjen. Jag inser att det kan bli svårt för oss att införa något men skulle ändå vilja ha förslag.

Tack på förhand!
Svar på tråden: PMS?

Mamma köpte...

Skrivet av  Camelia
Efamol på hälsokosten i ren panik när jag var tonåring med hemska PMS-utbrott/PMS-gråtattacker. Det funkade jättebra.
 

Tack för svar!

Skrivet av  Ber om ursäkt för anonymiteten
Ska kika om det finns kvar.
 

Det finns kvar!

Skrivet av  Camelia
PMS diskuteras ofta inne på alternativ medicin, så använd sökfunktionen där eller släng ut en fråga, ås får du fler tips!
 

Efamol finns fortfarande

Skrivet av  TP
Jag har köpt till min make som har haft hemska eksem i flera år. Han är nu inne på sin andra burk (tar 3 om dagen) och hans hud håller på att läka!
 

Efamol mot eksem?

Skrivet av  Ebba m.3
Har iofs aldrig hört talas om dem men har hemska eksem, hur fungerar de och är de receptbelagda?
 

De finns på...

Skrivet av  Camelia
Hälsokosten och innehåller jättenattljusolja (GLA-fettsyra). Funkar mot PMS och eksem bland annat - kanske kan vara värt att prova.
 

Precis som Ebba sa

Skrivet av  TP
finns de i hälsokostaffärer. Min make tar 3 om dagen (allihop på en gång). Han började i slutet av oktober och med undantag av ett par veckor i början av december, då eksemen blev värre igen har han nu nästan läkt ihop. Han har lite skorvar kvar som kliar, och så river han självklart sönder dem. Men det bubblar inte upp nya eksem hela tiden utan han börjar bli sådär härligt slät i huden som han var för jättelänge sedan!
 

Ska absolut prova!!!

Skrivet av  Ebba m.3
tack för tipset, även om det inte kanske vr riktat direkt till mig från början ;). Man kan inte ge det till barn eller? Min son på 2½ har förfärliga eksem också som ska smörjas och smörjas...

En fråga till, måste man alltid ta efamol, kommereksemen tillbaka om man slutar?
 

Till barn så...

Skrivet av  Camelia
Finns det något systerpreparat som heter Efalex har jag för mig...

När jag tog Efamol mot PMS så satt effekten i så länge jag åt tabletterna - så fort jag slutade blev jag ett grönögt monster som fnös rök på min omgivning en gång i månaden. ;-) Men när man äter naturmedel så ska man göra en månads uppehåll ett par gånger om året för att undvika att man blir allergisk mot preparatet man äter har jag fått lära mig. (En homeopat sa det till min mamma som fick pollenallergi efter att ha ätit Remifemin mot sina klimakteriebesvär varje dag i tio år sådär.)
 

Artiklar från Familjeliv