Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Apropå sprängd pung-diskussionen nedan

Skrivet av Anna T2
En kompis till mig berättade att hon var så trött för hennes man sedan elva-tolv år alltid tjatar om sex. Han vill varje morgon, tjatar och tar på henne fast hon inte vill just då. Rabblar en massa komplimanger.

De har verkligen ett aktivt sexliv (sa hon) men han är liksom ALLTID REDO oavsett när de låg med varann senast. Gud vad stressande!

Visst var man som hennes kille i tonåren, fick man fem minuter över pasade man på var som helst - men nu gillar jag att det kan gå längre tid mellan gångerna ibland och kort tid ibland. Det viktigaste är ju att det inte sker regelmässigt, jag är ingen sexrobot och har heller inte gift mig med en. Om min partner fick tokfjong varje gång han såg mig skulle jag tolka det som en mekanisk bieffekt som inte hade med mig att göra alls.

För mig känns lust som något lite hemligt och levande. Jag skulle inte känna mig attraktiv om min partner alltid var 100% påslagen, det blir ju ingen spänning då, ingen dynamik! Jag vill att ögonblicket ska skapa lusten! (Inte lätt med en ettåring i familjen men jag envisas med att tro att man inte kan schemalägga sex... )

Vad tycker ni?
Svar på tråden: Apropå sprängd pung-diskussionen nedan

usch!

Skrivet av  sexlös för tillfället
vad hemskt det där låter, att ha en gubbe brevid sig som kladdar! Yäk!
Jag tror för övrigt inte att män måste tömma pungen av nån anledning, vilket bullshit va!
Min sambo runkar en gång i veckan ungefär, om det finns tid och utrymme vill säga. Vi har inte legat med varandra på 5 månader och han lider inte alls av det. Inte jag heller för den delen...
Han tror inte att nån man "måste" ha sex av några som helst skäl....
 

Ojdå,

Skrivet av  Anna T2
nja jag håller inte med dig riktigt. Eller skojar du... ?

Ja, jag tycker att man behöver sex för sin egen inre sinnlighets skull om inte annat, känna sig lite pirrig. Det är viktigt för mig i alla fall.


 

vad menar du?

Skrivet av  sexlös för tillfället
nej, jag skojar inte om nåt här- vad trodde du var skoj?
 

Sorry!

Skrivet av  Anna T2
jag trodde du var ironisk när du skrev att det skulle vara hemskt med en kladdande man. Du skriver att du inte saknar sex men ditt inlägg utstrålade ändå ett litet missnöje så jag fick inte ihop bilden av dig helt ;-)
 

Måste?

Skrivet av  J med N & M
nä men man brukar ju vilja det.. ha lust till att ha sex men den man älskar!
 

joooo

Skrivet av  sexlös för tillfället
en kladdande man, som du beskrev, tycker inte jag vore kul. jag skulle bli stressad helt klart.
Jag är inte speciellt aktiv sexuellt, av många skäl.
 

låter nästan som min man..

Skrivet av  Lite hemlig
Min karl är alltid redo, och har alltid haft lika stark sexlust under de 6 år vi levt tillsammans.

I början hade vi 6 upp till 5 ggr per dag och kunde hålla på många timmar, och han kunde komma 3 ggr...

Nu har vi inte sex lika ofta, mest för att det inte finns lika många tillfällen med barn och allt.

Och så är jag gravid nu och har ingen lust alls, så sambon får ta hand om sig själv och det gör han så gott som varje dag.

Jag ser inte honom som en 6-galning alls, utan jag tycker att hans 6-lust är en positiv sak och det är bara mig han tänder på, han sitter inte och dreglar över porr osv.
Tänk sen när vi är gamla, då kanske han har sitt hårda paket kvar*s*

Men tafsande på natten gillar jag inte, det har händ men då gör han oftast det i sömnen och minns inget dagen efter;)
 

Min man vägrar runka...

Skrivet av  Lagom ÄR bäst
han anser att det är helt onödigt när man har en kvinna.
Dessutom tror han inte en sekund på att "alla män måste runka", "en drift som alla män har" osv..

Vi båda ogillar just det att "ALLA män...."...
Vaddå ALLA???

Bara för att nån haft oturen att bara dejta bockar så betyder det inte att alla världens män vill knulla varje dag, ha flera partnera, runka så fort kvinnan säger nej, stirra på porrfilmer varenda kväll osv...

Jag har stött på EN sån man, och han var inte långvarig vill jag lova.
Sånt beteende avtänder mig ENORMT=(
 

smygrunkare

Skrivet av  sexlös för tillfället
min sambo är smygrunkare, skulle aldrig prata ett ord om det, men jag ser i hans strumpor när han gjort det för det är där han torkar skiten!yäk!
 

han kanske..

Skrivet av  Jessie med Channa-01
..inte vill säga nåt till dig eftersom att du verkar tycka att onani är äckligt??

 

tycker inte

Skrivet av  sexlös för tillfället
alls det är äckligt att onanera. Tvärtom, det är super! jag gör det varje vecka, förr blev det oftare, men nu finns inte samma tid och lust sen vi fick barn. min sambo däremot tycker det är en pinsam sak att prata om.
 

men.....

Skrivet av  Molly
..menar du alltså att alla män/kvinnor som lever i fasta förhållanden och onanerar ibland är översexuella?

Vissa har mer lust än andra så är det ju bara.

Om jag vill ha 6 varje dag, och min man vill bara en gång i månaden, är jag då knäpp som onanerar?

Även om jag har sex med min man så ofta jag vill så tycker jag att det är skönt att onanera!

Ingen man MÅSTE runka, men om man går omkring och är jättesugen och aldrig får något så blir man ju stressad till slut....det blir jag i alla fall och inte är det något fel på mig;)
 

Den där synen fattar inte jag...

Skrivet av  Betula
... att onani skulle vara istället för sex med partnern? Det är helt OK att inte tycka sig behöva onanera men det går ju inte att utfärda några allmänna råd och åsikter kring *behovet* av det - sånt är högst personligt. Jag onanerar inte jätteofta, men när jag gör det är det min EGEN lust det handlar om, inte något istället för eller i brist på...
 

Mitt ex

Skrivet av  Objektet
som jag levde med ett antal år gjorde mig topp tunnor rasande därför att han _varje_ gång man ville ha en kram eller bara lutade sig mot honom i soffan så åkte hans hand ner i trosorna. Kom han förbi när man stod och fixade med mat eller något, och kramade om en så blev man först glad, men sen när man kände det där hårda tryckas mot ryggen försvann glädjen direkt.
Jag bet förståss ihop och sa ingenting, bara knuffade honom irriterat ifrån mig. Någon gång fräste jag till att kan du inte kramas utan att äckla dig varenda gång. Kärlek och sex är väl ändå inte synonymt?? Man fick aldrig känna att han tyckte om mig och ville hålla om mig. Man blev reducerad till ett hål kändes det som.
 

Jag njuter av..

Skrivet av  Sofia*
..att min man finner mig attraktiv! Sedan är det inte alltid jag känner för sex, han är nog hetare på gröten än jag. Men han tar ett nej på ett bra sätt och "kladdar" gör han aldrig.
Jag vet av erfarenhet (och fertilitetsproblem) att det går att schemalägga sex, fast det är inte så kul.
 

Både och...

Skrivet av  Betula
... jag tänker nog lite tvärtom, att jag känner mig åtråvärd om min man alltid är redo för mig - vilket förstås INTE innebär att han går och känner sig för och pressar batongen mot mig stup i kvarten. Snarare så att jag vet att när jag är redo så är han det också.

Sen går det perioder när vi inte har sex särskilt oft, på grund av yttre faktorer som för mycket jobbstress, sjukdomar, barn som inte sover riktigt som de ska. I såna perioder kan jag tycka att en viss schemaläggning funkar bra, att man faktiskt planerar och bjuder till - då är det lättare för mig att ställa in mig och varva upp lusten. I såna perioder är jag nämligen lite trögstartad:-)
 

Jag blir lycklig av en kladdande..

Skrivet av  J med N & M
man.. jag blir lycklig av att han vill ha mej även om det inte alltid går.. skulle bli djupt deprimerad om han aldrig visade att han ville.. för det kan ju endast tolkas på ett sätt.. att han inte tänder på mej!
 

Känner igen mig

Skrivet av  Mamma till två
Min man är alltid redo, lite jobbigt faktiskt. Jag är jättelycklig att han tänder på mig så mycket fortfarande efter 12 år. Han tittar heller aldrig på porr eller andra tjejer.

Problemet är att jag vill kunna sitta nära, mysa, pussas utan att det alltid måste bli sex men det går inte. Samma med massage. Så fort jag får massage så blir det ALLTID sex. Ibland vill han mitt i natten...

Det gör tyvärr att jag drar mig undan, vill inte ha massage m.m.

Jag älskar min man jättemycket och vi pratar ofta om att vi har så olika sexbehov men för mig är nog tanken det jobbigaste. Vill inte känna tvånget...

 

Artiklar från Familjeliv