Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Haha, läser just om sprängda pungar

Skrivet av myself leker allmänupplysare
Skulle män verkligen fungera annorlunda på onanifronten av DEN anledningen att den viljelösa pungen är sprängfull? :-)

Som någon skrev tas "inspärrade" spermier och sädesvätska endast upp av kroppen, så någon omedelbar nödutgång är INTE nödvändig.

Hur skulle det då bli med våra steriliserade män, de som frivilligt skurit av sädesledarna? Tänk, vilken frustration! Dör de frustrerade stackarna till slut när testiklarna fyllts av instängda spermier? Måste man tillgripa akut kirurgi med jämna mellanrum? ;-)

Jag har en man med tillbakabildade sädesledare, en naturens nyck. Sådant märks inte för blotta ögat, vare sig när det gäller funktion eller annat, utan är oftast en upptäckt man gör när man försöker bli förälder på naturlig väg.

De spermier som ändå hela tiden bildas tas alltså upp av kroppen. TUR för min man och hans gelikar (och likaså tur att vi kunde operera ut just de två spermier vi hade nytta av)! :-)
Svar på tråden: Haha, läser just om sprängda pungar

Dräneringsslang

Skrivet av  Lena_O
Man kan ju operera in en dräneringsslang med en kork, så är det bara att öppna korken när det blir "fullt". :)

Nä, jag håller med dig. Att det skulle "sprängas" låter mer som ett "killsnack" där någon försöker övertala en tjej om sitt behov till ett nyp...

Alltså, någon tjej har gått på snacket om att killar har så mycket mer behov än tjejer. *lurad*
 

Smart, Lena_O, smart!

Skrivet av  myself
;)

Ja, vem kan neka en stackars "döende" krake en livräddande insats? Vem vill ha det på sitt samvete?

:-)
 

Det är

Skrivet av  BasilIka
väl inte spermierna som "spränger pungen" utan det är sädesvätskan som kommer ifrån prostatakörteln. Den går ej genom sädesledaren.

Varför ska man misstro män?
 

Misstro män?

Skrivet av  myself, mer odräglig
*Kliar mig i huvudet och ser dum(mare) ut*

Men jag har aldrig träffat någon man som på fullt allvar påstått att det är så det ligger till. FINNS det verkligen ännu så många av manligt kön som använder denna taktik?

Och hur menar du då att män som av olika skäl väljer att leva i sexuell avhållsamhet behåller sin stackars pung intakt?

Hur är det möjligt att de som tappar sexlusten under månader (jo, det ÄR sant - sådant händer även män!!! taraaaaaaa! ;) )kan klara av den enorma anhopningen av sädesvätska?

Svaret är väl helt enkelt att en del av vätskan kommer ut ofrivilligt (exempelvis i sömnen) medan en annan del absorberas av kroppen.
 

Svaren

Skrivet av  BasilIka
jag fick pekade på att det var tillbakatvingad k*th*t som resulterar i detta tillstånd. Konstigt? Nej.
 

Förtydligande

Skrivet av  BasilIka
Svaren jag fick på Fråga Pappor. Och tänk, jag tror dem.
 

Ahaaaa!

Skrivet av  myself
Länge sedan jag läste där. Får väl kolla någon gång. Nattidags nu.
 

Okey, okey, okey

Skrivet av  myself
Nu har jag läst och man får tro vad man vill för mig, bara det inte betyder att JAG måste vara övertygad om samma sak. Tillbakatvingad k*th*et, eller hur var det du skrev? *s* Låter allvarligt och farligt.

Att en sådan/t smärta/obehag kan UPPFATTAS på det sättet, som om det "fyllts på" alltför mycket vätska, är inte konstigt...*lätt att måla upp bilder*...men vad beror i så fall den kvinnliga motsvarigheten på? Vad är det som orsakar samma symptom hos kvinnorna? Undrar lite stillsamt.

Om jag lider av magsår och det känns som om jag har en kniv i magen, så är det troligtvis inte därför att jag faktiskt har ett vasst föremål i buken - i så fall skulle jag bli verkligt oroad över mitt eget beteende. ;)

Försöker omständigt uttrycka att en subjektiv upplevelse inte nödvändigtvis behöver utgöra bevis för det du vill tänka dig verkligen sker i kroppen.

Fast äh, ÄR det så viktigt egentligen? *lämnar ämnet*