Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp *gråter*

Skrivet av Anna
Min dotter är 3 år och 2 månader. Hon har alltid gillat att gå till dagis och det har aldrig varit problem att komma iväg på morgonen. Jag och min man har turats om att lämna och hämta. Nu är jag sjukskriven på heltid, så min man lämnar och hämtar på dagis. Nu funkar det inte alls. Min dotter gallskriker, ropar på mig och tårarna sprutar när det börjar bli dags att gå till dagis. Hon skriker att hon inte vill gå. Det värker inuti mig när jag ser henne så ledsen! Hon vägrar att klä på sig ytterkläderna. Jag är alltid väldigt noga med att hålla fast vid det jag säger, att ett nej är ett nej och så. Men i det här läget känns det hopplöst. Det spelar ingen roll vad jag säger.
Jag och min man blir så himla ledsna så att det känns som om vi bara vill sätta oss ner och gråta när det händer. Hur kan vi komma ur det här? Hur kan vi undvika att det blir så här så att vi inte behöver vakna med ont i magen varje morgon?
Svar på tråden: Hjälp *gråter*

Min flicka...

Skrivet av  Courinne
vägrade att gå till dagis efter det att hon varit sjuk en vecka, och personalen menade att hon tappat rutinen och behövde vänjas in lite försiktigt igen. Har din dotter varit hemma länge nu under jul och nyår så kanske hon behöver lite tid att vänja sig vid dagis igen, om du kanske kan vara med lite, eller vad säger personalen?
Mvh Courinne
 

Artiklar från Familjeliv