Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mkt kluven i valet av finansiering

Skrivet av M
av bröstoperation.....

Antingen går jag via banken och lånar (6,12% ränta) eller så tar jag det genom Medical Finance (9,5% ränta), (totalpris för min op är 36.000 kr), men det sista alternativet blir ju i slutänden en hel del dyrare, men råkar jag ut för kapselbildning blir ju det ett ngt bättre alternativ än banklånet, åtminstone hugget som stucket om man kan ha samma implantat igen (av vad jag förstått att det är möjligt), med banklån vet man ju inte då vad det kommer kosta med en ny op, så på så vis är väl Medical ett "säkrare" alternativ, men händer det inte ngt så blir det ju ganska mkt dyrare i slutänden istället med dem.

Jag vet i sjutton inte vilket alternativ jag ska välja som finansiering.....chansa på att allt kommer gå bra eller ta det säkra före det osäkra, om det nu är ett bättre alternativ, "garantin mot kapselbildning gäller i 3 år och endast vid det första tillfället" har jag fått till svar av Medical Finance....men det kanske är störst risk iofs i början att sånt där händer....

Hur har ni andra tänkt/gjort som lånat till er op?

Svar på tråden: Mkt kluven i valet av finansiering

Jag väljer Medical Finance

Skrivet av  Monka
just för att få en lite försäkring samtidigt. Hade först tänkt att spara ihop pengarna, men vill inte vänta längre på att opa...
 

Tack för svaret!

Skrivet av  M
Jo, det är ju det där med att man får en försäkring i början om man skulle råka ut för just kapselbildning, ngt annat täcker den ju inte, men som jag fattade så är det väl just kapselbildning den vanligaste komplikationen i samband med detta.

Jaa, egentligen är det ju bättre att ta det säkra före det osäkra, men samtidigt ju om risken inte är så där vidare stor känns det ju lite trist att betala så mkt mer.....

Hoppas på flera svar med lite olika vinklar i det hela....
 

Artiklar från Familjeliv