Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej!

Skrivet av J
Tänk vad kroppsidealen ändras! Jag är född -73 och när jag gick på mellan-högstadiet så skulle vikten vara : längden ( tex. 165 ) minus 110. Alltså i detta ex. 165-110= 55 kg. Så smal skulle man vara. Och brösten skulle vara små, små, små.

Svar på tråden: Hej!

Låter märkligt!

Skrivet av  Superwoman *på besök*
Jag är också född -73 och vad jag minns så var Samantha Fox ett av idealen när man gick på högstadiet. Mycket kan man säga om henne men småbystad var hon ju inte :-)
 

Men bara en b-kupa

Skrivet av  ThoGa
men det ansågs stort på den tiden(hon var jud essutom väldigt liten)...nu när alla opererar sig till c-kupa så anses inte ens c som speciellt stort
 

Fast det VAR ju stort på henne!

Skrivet av  Superwoman
...iom att hon var så liten! Själv har jag C- eller D-kupa men iom att jag är så lång och brösten så höga och breda ser jag verkligen inte särskilt bystig ut. Det skulle se hellöjligt ut om jag försökte mig på några Samantha Fox-poser...

Jag menar, en barbiedocka är ju storbystad jämfört med mig om man ser till figuren men iom att hon bara är 20 cm lång eller något sånt är ju brösten ändå små jämfört med mina *svamlar*
 

Näää?

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Är du säker på att hon hade b-kupa? Det ser definitivt inte ut så på de bilder jag sett!
 

Jo

Skrivet av  J
men det här med stora tuttar kom nog smygande med S.F. Vi som bodde på mindre orter blev kanske drabbade lite senare....Vi hade hursomhelst "minsta-tuttarna-tävling" i klassen....!
 

Men är inte det normalvikt?

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Jag får ut att jag skulle väga 68 kg och det är tio kilo mera än vad jag väger nu. Känns nästan lite i överkant...
 

Skrivet av  J
är du 178 cm lång och väger 58 kg nu alltså?
 

Ja!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Duktig i matte =) Det vet jag inte om jag hade klurat ut...
 

Lite väl

Skrivet av  J
löjligt att skriva så som du gör tycker jag. Som att den vikten skulle vara "i överkant". När du vet att de allra flesta faktiskt väger mer än det.
 

Och?

Skrivet av  Louise med William f. 040213
För mig skulle det kännas som övervikt. Det beror ju på vad man har för typ av kropp och mål, eller hur? Jag skrev bara vad som gällde för mig.

Jag är ledsen om jag trampade på en öm tå.
 

Jag

Skrivet av  J
menade väl såhär, att du vet ju väl att det inte räknas som övervikt, eller hur....jag själv skulle inte heller tillåta mig att väga så mycket, men många gör faktiskt det utan att de ens är i närheten av övervikt. :-)
 

Visst var det så!

Skrivet av  Neaten
men det gällde ju folk i ens egen ålder! De vuxna kvinnorna, våra mammor, vägde ju mer!
 

Då skulle jag väga 66 kg...

Skrivet av  Superwoman
...till mina 176 cm. Det är väl inte såå lite?? Jag väger visserligen ca 5 kg till nu men när jag var i högstadieåldern klarade jag nog 66-kilosgränsen galant!
 

Jag är 72:a och vi räknade 170 -100 = 70 inte

Skrivet av  My
- 110
Och där jag bodde var det stora bröst som gällde iaf.
 

Skulle inte trivits

Skrivet av   oa
m 68, 65-66 som jag har nu är nog min bästa vikt, men ifs,en del muskler..men är smalare än när jag vägd 68:-)
 

oj, såg inte att det var 110, minus 100

Skrivet av   oa
känner jag till men ej 110..58 är alldeles för tunt för mig, vägd så när jag blev gravid m första barnet och har samma strl i kläderna idag, fast väger 8 kg mer.
 

Minns inte jag

Skrivet av  Jessis
Och jag är född 1972....

Ja... Jag minns ju detta med vikten men iom att det aldrig varit nåt prblem för min del (jag är tunnare än så) så är det liksom inget jag ens reflekterat över...

Men varken Samtha Fox eller Sabrina var väl direkt småbröstade..... Och mig veterligen var de runkobjekt för många av killarna i min klass....
 

Konstigt!

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Jag tycker inte att minus 110 är sådär superdupersmalt för en tonåring. Låter helt normalt tycker jag. Kan säga att jag är smalare än så idag, och skulle se helt normalviktig ut (fast fortfarande smal då) om jag vägde min längd minus 110.
 

Artiklar från Familjeliv