Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Nöjd nu!

Skrivet av Isa
Du får gärna berätta mer om din op! Gjorde du den på kosmetisk Kirurgi då? Vad tyckte du om dem? Är du nöjd?....Ja det är du ju, det står ju i ditt nick!!!
Vad för implantat valde du? Stl före/efter?
När gjorde du operationen?
Fick du träffa läkaren innan du gjorde din operation?
Oj, jag har massor med frågor! *S. Kul att du svarade på mitt inlägg.
Tack! Jag lär nog höra av mig till dig igen! *Ler*
Svar på tråden: Hej Nöjd nu!

Halloj Isa!

Skrivet av  Nöjd nu
Förstår att du har många frågor, ska försöka svara på alla! :-) Det snurrar ju många tankar i huvudet innan en operation.
Jag är som sagt jättenöjd nu, men har faktiskt inte varit det hela tiden. Jag gjorde det stora felet att lyssna på en "kompis" som påstod att man måste känna sej nöjd med en gång. DET STÄMMER INTE!! Det tar ungefär 6 mån innan man ser det slutgiltliga resultatet. Så jag deppade och grät helt i onödan när det bara hade gått en vecka. ;-)

Jag gjorde min bröstförstoring den 12/11-04. Snart 8 veckor sen alltså! Nu känns brösten "som vanligt", gör inte ont eller så, men lite känsel är fortfarande borta...kanske kommer tillbaka! Jag har haft lite problem med ärren och ont i ena bröstet ett tag, men det är bra nu oxå!

Personalen på kosmetisk kirurgi (medical center som det heter i Jönköping) är kanonbra! De är proffsiga, lugna, trevliga och rutinerade...man känner sej trygg!

Jag fick träffa läkaren innan operationen, jag var först så jag hann inte få nåt lugnande, men han va så lugnande i sig, lyssnade på vad jag ville men sa oxå vad han tyckte skulle passa mej. Det blev en kompromiss...;-) Jag kom dit med en liten a-kupa. Inga bröst alls knappt alltså.
Jag tog det mesta jag kunde ta, visste att det skulle bli en stor C. 450 cc (ml) i varje, silikon.
Fick prova i en BH och så, såg ut som två meloner, men det gör de inte sen...;-)
Sen fick jag vänta ett par timmar, in på operation som va över på 35 minuter! Sen vaknade jag upp, fick smärtstillande. Var bara att ringa på klockan när man ville ha mer (i princip). Kändes som man hade en elefant ståendes på bröstet, ett väldigt tryck.
Dagen efter mådde jag väldigt illa, tålde inte tabletterna jag fick. Lördagen va INTE rolig alls!
eftersom jag inte tålde de smärtstillande tabletterna hade jag rätt ont dagarna som följde, men det gick ändå att härda ut. Jag fick andra som min gubbe fick hämta där! Efter två veckor kunde jag började jag fungera igen, gå korta promenader och städa lite. :-)
Jag började jobba efter tre veckor, men undvek att lyfta eftersom man ska vänta 4 veckor med det.

Jag ska på återbesök i slutet på januari, då ska de kolla så att jag masserat duktigt och skött om ärren. :-) Och det har jag juh. ;-)

Fråga på du bara om du har nåt mer på hjärtat! Jag är ingen expert, men hjälper dej gärna med det jag kan. Berätta om mina erfarenheter tex. :-)
(Jag är 25 år och har en son på 5 år)
*kram*



 

Artiklar från Familjeliv