Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad för aktiviteter?

Skrivet av Millan
Är det någon som har tips på aktiviteter som barnen kan klara av. Min son har fått diagnosen Autistiska drag, men Habiliteringen tror att han även har Damp. Jag har försökt leta efter en Dampförening men inte hittat någon och börjar känna mig desperat. Vi går hemma varje dag och försöker få dagen och gå någorlunda friktionsfritt. Jag har varit iväg med honom på ridning men det fungerar inte så bra, det blir för mycket och han "stänger" av sig.
Vad gör ni med era barn?
Svar på tråden: Vad för aktiviteter?

Prova

Skrivet av  Mys@n
att åka till badhuset med sonen när det är lugnast där. Det älskar mina barn som har ADHD och Autism.
 

Förslag

Skrivet av  Heleen
Här kommer förslag på olika aktiviteter:
Judo, Simträning, Ridning i handikappgrupp (oftast färre), Motorcross, Bowling, Spela instrument.
Titta till barnets intresse och använd fantasin. Fördelen med de aktiviteter jag räknat upp är att de bygger på enskild prestation, inget samarbete i lag.
jag vet en del barn som funkar jättebra i fotbollslag, men det beror ju på vad de är intresserade av och vad de klarar av.
I boken "Nu är det vår tur" Agneta Hellström samt i någon av Tore Duvners böcker finns uppräknat förslag på aktiviteter.
Lycka till och var beredd på att byta under årens lopp!
 

Ut och cykla tillsammans! Långa spännande utflykter

Skrivet av  .
.