Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej!

Skrivet av Nickan
Det var ett tag sedan jag var härinne nu, Nu börjar det dock äntligen hända saker.
Kuratorn på BUP ringde idag och vi har fått en första tid inför utredningen, det är en läkarundersökning som ska göras nu.
Jag börjar dock bli lite orolig, tänk om sonen inte har någon bokstavsproblematik egentligen utan att det bara är dålig uppfostran i kombination med lathet. Tänk om BUP tycker att jag är en mamma som överreagerar. Usch nu vet jag varken ut eller in.
Kan det finnas någon negativ grej med en ev diagnos.
jag tänker på framtiden körkort, jobb mm mm
Tankarna åker kors och tvärs just nu så det kanske blev lite svamligt.
Svar på tråden: Hej!

Precis så tänker jag!

Skrivet av  8-barnsmamma
Alltså att jag är en mamma som överreagerar! Men jag föröker lita på den "känsla" jag trots allt har.Var senast idag på ett möte med sonens,(14 år,snart 15) lärare.I vissa ämnen går det bättre men i sådär fem sex ämnen säjer lärarna att tänk OM han bara kunde koncentrera sig!!

Vi ska nu utreda honom även om det ska ske utan skolans stöd.Har anmält honom till kön på Bup själv.

Bättre att en gång för alla få VETA.Det är urjobbigt att inte veta OM något är fel,även om sonen mognat till sig lite,kommer tex för första gången i tid på morgonen o lektionerna,så finns det vissa frågetecken..

Något jag tycker är underligt är hans egen bild av det hela.Han fick fylla i en massa frågor idag på utvecklingssamtalet.
Han tycker tex att det går "jättebra",att han har mycket bra koncentration,osv.

Han verkar på fullt allvar tycka o tro att skolarbetet går bra-men det stämmer ju inte alls.
Jag förstår inte hur han kan tycka så,men han är helt "cool",tar allt så lugnt.I flera ämnen kommer det att bli svårt att betygsätta därför att han inte gjort varken proverna klara,eller lämnat in dem.

Önskar att vi stått längre i kön,problemen har funnits hela skoltiden!
 

Artiklar från Familjeliv