Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp mej!!

Skrivet av Tezz
har en son med ADHD som har under hela sin skolgång haft assisten men nu till jul så har resurstemet beslutat att dom ska dra in hans assistent. Dom anser inte att han har ett så stort behov av assistent. Utan ens träffat sonen, mej eller lärarna. Hur kan man ett sådant beslut??( innan gick han i en annan skolan och det var inget snack om att han skulle vara utan assisten)
Talade med rekorn om detta oxå och i min desperation så vräker jag ur mej att får jag ingen assisten så får han vara hemma. Och vad jag fick til svar var: Om du gör det så får jag sätta in åtgärder för bristande i ditt föräldrarskap.
Ojoj....vad ska detta sluta...känner som jag stångas med djävulen rent ut sagt!!!
Vad kan man göra???

Svar på tråden: Hjälp mej!!

Inte lätt!

Skrivet av  Idalina
Be först och främst om ett skriftligt beslut på detta, med motivation och allt! Det behöver du i en överklagan. Tala också om varför du vill ha det skriftligt, att du kommer att överklaga:-)...

Hör med lärarna, vad anser dom? Dom kanske står på din sida?
Sedan får du nog gå högre upp, förbi rektorn.

Ta kontakt med skolverket, dom är mycket bra att prata med, och kan ge dig tips. Hota rektorn med skolverket, det har tagit skruv för mig, flera ggr!

En annan sak, var inte rädd för rektorns åtgärder för bristande i ditt föräldrarskap. Jag har mycket bra erfarenhet av soc:-) dom är till en stor hjälp för oss!
 

jadu...

Skrivet av  Tezz
Lärarna står med 100% bakom mej för det är ju dom som ser han varje dag i skolan, inte resurstemet.Även hans assistent har ju sett att han behövs.Och den förra skolan har ju fått så mycket matrial om sonen och hans problem så dom står ju bakom mej oxå.
Mmm...jag tänket ju det med soc. Jag blev nog så himla paffa att rekorn vräker ur sig en sådan sak oxå.Ingen försålese heller.
Men jag vet ju att hon varit det tidgare oxå...sist när sonen skulle byta skola så menade hon att Sonen bara ställde problem och frågasatte mej varför hans skule komma just till deras skola...*suck*
 

Håller med Idalina

Skrivet av  Bittan
Stå på dig och här får du lite styrkekramar
 

Tackar så himla mycket!

Skrivet av  Tezz
ska verkligen stå på mej..har ju kämpat så många år så kan nog kämpa några år till....

*kramiz*
 

OCh jag med

Skrivet av  marib
håller med Idalina.
Tyvärr så är det hårdhandskarna som gäller för att få rätt *suck*
Tror jag bidrar med ett brännbollsträ, att användas efter behov
 

Artiklar från Familjeliv