Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad var det jag sa! *långt*

Skrivet av Anina & Steffen
Det är det ända som jag kan säga just nu. Vi har nämligen varit på 5 års kontroll med Steffen.
Han misslyckades med att gå balansgång, hoppa på ett ben, rita kvadrat och cirkel, rita i övrigt. Men han klarade av att rita ett huvud med massa detaljer och att klippa cirkeln någorlunda.
Bvc-sköterskan sa att eftersom vi redan har kontakt med barnhab så väntar hon tills vi har varit hos bvc-läkaren, annars så hade hon remitterat oss till hab själv. Nu väntar hon istället tills den 7 dec då vi ska träffa läkaren och vaccinera Steffen. Han ska då få göra om dom sakerna han inte kunde. Plus att han inte vill vända den ena handen i den andra.

Om han blir remitterad så blir det till den neurologen som har sagt att hon inte tycker att det inte är något fel på Steffen, medans vi säger tvärt emot. Eftersom vi tror att han har fått en minimal syrebristskada efter förlossningen.

Dessutom så har jag blir jag sjukskriven från och med måndag. Detta pga att jag enligt min handledare på mitt aktivitetstöd har varit borta för mycket för Steffen. Har varit borta för att göra en utredning om stödfamilj, uppföljning på hab, ögonmottagning och bvc. Så när jag sa att jag behöver vara ledig för att gå på hälsokontrollen med Steffen den 7:e, så sa hon att jag kanske skulle hitta något som inte det gjorde så mycket att jag var borta.
På AF så sa dom att jag kanske skulle försöka få en sjukskrivning så att jag helhjärtat kan egna mig åt Steffen och alla möten. Men dom ska också göra en utredning på hur dom ska göra för att jag ska ha något att göra och som inte tar skada av att jag är borta när jag behöver.

Så jag ringde bup och blev sjukskriven med en gång.
Tror faktiskt att jag ska be dom remittera mig till någon som jag kan prata av mig med. Det börjar bli lite väl mycket tankar och funderingar just nu.
Svar på tråden: Vad var det jag sa! *långt*

Prata behöver man!

Skrivet av  Mammuten
I bland är det lite för mycket på en gång.

Går det inrte att få en remiss till annan neurolog?

Hos oss är det just nu tvärtom. Eftersom Fabian klarade sin fyraårskontroll såååå bra anser läkaren att det inte är något som helst fel på honom. Att kunna räkna kritor och hoppa på ett ben är dock tyvärr ingen inteckning på att man klarar av att leka med andra barn. (Misstänker AS och skriver mest på autismsnacket...)
 

Har också suttit i den sitsen tills nu

Skrivet av  Anina & Steffen
Innan så har det ju inte varit något fel. Men nu när han inte klarar av 5 års kontrollen så verkar det som att dom får upp ögonen.
Vi har i snart 4 år sagt att det är något som inte stämmer. Men han är ju så bra enligt neurologen. Men nu kanske hon förstår vad vi menar.

Sen så finns det tyvärr bara en neurolog här. Men det gör inte så mycket för då får hon ta tag i det som hon har missat och kan inte skicka det vidare på någon annan.

Stå på er. Visst kan det ta tid. Men som förälder så känner man sitt barn bäst. Och en vännina sa till mig att om en mamma känner att något inte stämmer så är det oftast så också.