Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir så ledsen när

Skrivet av Ledsen flick-mamma
jag börjar komma till insikt att det inte bara är min ena dotter som har bekymmer.

Den älsta dottern har så markant hyperaktivitet och även AS drag.

Den yngre dottern är så olik från storasyster hon bara kan vara.
Någon som känner igen detta?
*Hon är ljudkänslig, håller för öronen när ljuden inte är i rätt nivå för henne.
*Hon är själv väldigt högljud och kan inte anpassa sin egen ljudnivå till vad som är lämpligt.
*Hon är extremt öm i skinnet, väldigt låg smärttröskel.
*Hon blir lätt deprimerad och ledsen, och har då svårt att göra sig förstådd och berätta vad det är.
*Vid tillfällena hon är deprimerad och ledsen så kissar hon ofta på sig.
*Har extremt dålig motorik. Kan trilla när hon går på en rak väg. Hon trillar av stolar hon sitter på, ramlar på _allt_ och slår sig, flera flera ggr per dag.
*Hon var som baby extremt lugn och sävlig, och började sitta vid 9 månaders ålder, krypa vid 11 mån och började gå vid 16 månader.

Kan egentligen forsätta hur länge som helst....
Svar på tråden: Blir så ledsen när

Ja det är hårt att

Skrivet av  tanten
vara förälder och se sina barn ha det svårt. Det är inte alltid den glädje man önskade och hoppades på, inte enbart, även om barnen också är till stor glädje. Men att se sina barn ha problem som andra inte drabbats av, det smärtar djupt, oavsett vad det är eller beror på.
Din roll som förälder är ju att vara just förälder. Det andra ska du ta hjälp med.
Men då kan du behöva veta mer och mer i detalj hur dina barns svårigheter ser ut så att man lättare väljer rätt form av stöd.
Om dina barn inte har blivit utredda är det kanske där du ska börja så att deras svårigheter inte blir större än nödvändigt efterhand som de blir äldre, kraven ökar och det blir jobbigare flör dem att hantera omvärld, sig själva och livet i största allmänhet.
Alla barn behöver stöd i sin utveckling och i sitt växande, en del behöver det mer än andra. Och då ska de ha det!
 

Tack

Skrivet av  Ledsen flick-mamma
för ditt varma svar.
Min andra flicka står i tur på att bli utredd.
Vi går nu på samtal på BUP.
Förra besöket så började vi även tala om lillasyster, och efter det besöket så har jag kommit till insikt att det inte är riktigt som det ska.
Hon har ju alltid varit så lugn.. så henne kan det ju inte vara några "problem" med... så har jag tänkt.
 

Skönt att ni iaf finns nånstans

Skrivet av  tanten
där ni ska kunna få hjälp och stöd!Kram!