Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Känns lite ..(långt)

Skrivet av no1wildcat
..men det verkar som om minstingen,Lilleman,nåja 6 år,oxå har ADHD ev TS då han ticsar en hel del=0( Jaa,det kommer väl inte som nån "surprise" precis då vi misstänkt det i några år,men ändå...det känns,det gör lite ont för innerst inne så hade man väl ändå hoppats..

Var på utvecklingssamtal igår på förskoleklassen och där sas det att han är med kunskapsmässigt,men koncentrationssvårigheter,impulsiv,myror-i-brallan-syndromet,problem med kamratrelationer..Jodå,vi vet det oxå=0/

Det gjordes en liten utredning vid 3-årsålder men psykologen ansåg att han var "normal" och tom låg före i motoriken som hon uttryckte det/hon tyckte det var för tidigt med diagnos + att han kunde ju fått fel inlärning från sina syskon.

Kontaktade henne idag och då sa hon att det var ju väntat men att en diagnos egentligen inte har nån betydelse!Så fel,för tyvärr är det ju så att man måste ju ha den för att få den hjälp man har rätt till och ska ha även utan=(

Iaf så skulle hon genast börja rycka i trådar och kontakta BUP vilket lär ta sin lilla tid.Har absolut eg inget förtroende för BUP men vet ej om vi har nånannanstans att vända oss till här i länet-Västmanland.Hab tar inte emot så mycket vet jag *S*..
Blev långt och svamligt,men jag kände att jag måste få skriva av mig lite om min Lilleman=0)
Svar på tråden: Känns lite ..(långt)

Hej det finns ett

Skrivet av  tanten
neuropsykiatriskt team inom Bup i Västerås, kolla det!
 

Artiklar från Familjeliv