Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glad idag

Skrivet av mia
Kom på att det ibland är ganska roligt att ha barn med damp. Sonen är så härligt spontan.
Att lyssna genom väggen när han tittar på ett roligt program är nåt av det bästa jag vet, hans skratt får mig att skratta utan att veta vad han skrattar åt.
Häromdagen hoppdansade han genom Köpenhamns gator för att han var så glad över sin nya lysande tomteluva som han ska ha på skolavslutningen. Han är 15 år och jag tror inte så många normalstörda 15-åringar glömmer omvärlden på det sättet.
Han är helt underbar!
Svar på tråden: Glad idag

*ler* det är ju inte alltid bråk och elende

Skrivet av  andres mamma
trots att man kan känna så ibland och för mig känns det just nu som om jag har världens hemskaste barn då jag är mitt inne i utredningar och vårdbidrags ansökningar så måste jag sitta och skriva ner allt som min lilla pojk är dålig på och alla bråk,hysteriska utbrott och hur dpligt han pratar m.m
Urs det tar på en och helst vill man bara sätta sig med fotoalbumet och titta på alla roliga sommar bilder m.m och bara minnas de fina stunderna när han är just som du skrev lycklig och skrattig.
 

Visst är de helt Underbara

Skrivet av  Trollungens mamma
också många, många ggr.

En klok kvinna sa till mig vid ett tillfälle att det är så oerhört starka känslor vi har som föräldrar till dessa barn med bokstavsdiagnoser. Både positiva och negativa sådana.
Och jag kan bara hålla med henne...

(Och med detta menade hon INTE att förminska de också oerhört starka känslor man har för sina "normala" barn.)

Jag blir alldeles varm i hjärtat utav att läsa ditt inlägg. Det består utav så mycket Kärlek.
 

så sant..

Skrivet av  mia
med dessa barnen går ju allt till ytterligheter, även våra känslor för dem. Och jag älskar ju honom för det mesta såå mycket, till och med när han dunsar en chokladkartong(tom sådan) i huvudet på mig en hel kväll. :)
 

det är en gåva

Skrivet av  mamma till 4
Jag tycker att det är en gåva att få vara mamma till de här barnen, har en flicka med CP och 3 pojkar en med AS en med AD-HD och en på utredning.
Det är exakt som du skriver, visst är det jäkligt jobbigt men dom där små ljuspunkterna uppväger ju det mesta eller hur.
Själv är jag just nu i krig med skolan som vägrar att ta fram alla papper som är skrivna under årens lopp.
Blir så arg när jag vet att jag har rätt att få kopior på dessa papper. men, men det är väl bara att fortsätta tjata antar jag. kramizar
 

jag tror..

Skrivet av  mia
att gåvan ligger i att vi aldrig hinner ta våra barn för givna. Om allt går på räls blir kontrasterna mellan höjd- och lågpunkterna inte så stora, då kanske man missar att uppskatta det positiva.
En liten teori bland många..
 

Artiklar från Familjeliv