Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fick hämta sonen hos polisen

Skrivet av Bittan
Juldan är en stor utekväll. Och sonen (19 år) skulle ut med några av sina kompisar. Jag säger "ta det lugnt och ringer vid 22-tiden för att kolla läget och allt verkar lugnt. Ringer sen igen vid 2,30 för att kolla. Hans mobil är avstängd vilket är ovanligt. Ringer då upp en av kompisarna som meddelar mig att sonen är hos polisen. Ringer genast til polaisen och får besked att han uppträtt störigt på att av stans krogar och var stat i fyllecell. Jag undrar om jag får hämta hem honom och det gick bra. Han hade varit där då i 2 timmar och var rätt så berusad. Han berättade att en kille hade attackerat honom på toaletten utan anledning och min son hade kilppt tillbaka så ögonbrynet sprack på den andre killen. Därav hade vakterna ringt polisen.
Man blir lite mörkrädd och jag menar att försök prata dig ur situationen isället för nästa gång kanske du får en kniv i ryggen. Mins son tycker att han ska försvara sig och oavsett om han är nykter eller ej så slår han tillbaka. Usch, det är så jobbigt eftersom han är rätt så hetlevrad av sig + stark. Man kan ju knappast ge en myndig person utegångsförbud.
I fyllecellen hade han fått panik (han har lite cellskräck) och han mådde jättedåligt psykiskt då vi kom hem på natten. Det kanske gav honom en tankeställare.
Svar på tråden: Fick hämta sonen hos polisen

Jag bara fasar

Skrivet av  marib
för LillaMonstrets övre tonår, och lider med dig.
Kan bara hoppas att det var en engångs grej.
Man känner sig ganska så liten ibland :-(
 

Ja, man är ofta orolig.....

Skrivet av  Bittan
Så fort han är ute. Eftersom jag vet att han blir så lätt arg och ska alltid "lägga sig i" ibland är han inte ens inblandad från början, men så känner han någon och ska "hjälpa" till.
Det kvittar hur jag pratar och förmanar. Att jag säger att jag blir orolig tycks inte hjälpa. Usch ja, man får hoppas han mognar till sig och att han inte råkar mer illa ut.
Nyår står för dörren och ja, han har visserligen sagt att han inte vill ner till stan, men om alla kompisarna ska dit så vete 17.
Got nytt år.

 

Ojdå..:S

Skrivet av  Micaela
Jo, jag hoppas att din son fick en tankeställare..heh.
 

Hoppas kan man ju alltid.

Skrivet av  Bittan
För när jag hämtade honom fick han ångest då vi kom hem. Gråten var nära och han tyckte det varit hemskt när andra i andra celler skrek och sparkade på sina dörrar och väggar.
Han har lite celleskräck själv och vakten där hade ställt hans dörr på glänt.
Han ville ringa till mig då han blev tagen, men blev nekad. Han vet ju att jag vill veta var har tar vägen osv. Lite märklgt, men de anser kanske att är han myndig så...
Jo, man får verkligen hoppas att det blev en tankeställare.
 

Artiklar från Familjeliv