Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag skulle vilja veta mera...

Skrivet av Pia-59
Om hur era barn klarar skolan t ex.

Första dagen i första klass, kom sonen hem och sa att det där var ju tråkigt! Alla andra älskar att börja skolan, men inte han. Och sen har det varit problem hela tiden.

Första ring (han är 17 år) skulle han gå om, eftersom det inte gick så bra där heller :( men nu har han hoppat av helt. Han vill helt enkelt inte, + att vänder på dygnet.

Är det samma för vissa av era barn? Är det vanligt?

Han har diagnos ADHD.
Svar på tråden: Jag skulle vilja veta mera...

Ingen älskar skolan

Skrivet av  Mamma S
Inte nån av mina tre barn i allafall. Alla har tyckt att skolan är pest och jättetrist, redan från början.
Och då är det bara en av dem som har diagnos, medan två är helt normalstörda...

 

OK...

Skrivet av  Pia-59
Men av våra tre barn så har vi en som just nu t o m går vidare på högskolan. Dottern funkade det inte heller så bra för, och jag hade jätteproblem också i skolan, fast jag misstänker att jag också har ADHD. Mycket som tyder på det, men ingen utredning gjord.

Men inte funkar skolan lika dåligt för alla, en del tycker faktiskt att det är rätt OK...
 

Nej, graden är nog olika

Skrivet av  mamma S
och jag menar inte heller att skolan har funkat dåligt för mina barn, utan bara att dom faktiskt allihopa har ogillat skolan otroligt mycket, redan från första början. Det har möjligen blivit lite bättre framåt högstadiet och gymnasiet.
 

hm.

Skrivet av  Micaela
försöker klara mig bra..Försöker klara av gymnasiet.

Går inte så bra just nu eftersom min klassförståndare heltplötsligt bestämde för att sluta. :S
Var väldigt fäst vid honom...så nu oroar jag mig för den nye klassföreståndare och om jag ska klara av att kunna gå ut gymnasiet.

Kan inte säga att jag älskar skolan men jag förstår att jag måste gå där annars kan jag inte få de jobb jag vill ha eller den utbildning jag vill fortsätta med sedan.
 

Artiklar från Familjeliv