Funderingar kring pum till barn... |
|
Skrivet av | Mola, mamma till Mårten |
Hej! Min son fyller 10 år i år och har haft sin diabetes i halva sitt liv. Det sista året har han klagat över att det gör ont att ta sprutorna (5 st om dagen)och vill nu absolut ha pump. Han ska säga till sin läkare om det när vi ska dit nästa gång - det är han själv som önskar detta! Nu till vad jag funderar på... Det är lätt att själv ha pump och känna att man mår bra, men hur gör man med barn som inte känner så bra annars heller??? Framför allt inte om det är roliga saker på gång! Han "tror" ofa att han ligger bra i socker och när man tar ett prov så kan det ligga hur högt eller lågt som helst! Finns det inte risker att känningarna blir fler om man har pump? Eller är det mycket lättare att kontrollera och att känna när man har haft pumen ett tag? Hur gör ni under natten? Tar man fler prover då? Just natten är min skräck då jag inte vet hur han har det då han är hos sin pappa... Pappan vaknar nämligen inte!!! Inte ens av en väckarklocka... Hur lång tid har det tagit att "köra in" pump och barn i det nya? Har jag löjlig oro?? Tacksam för snabba svar! Kram |
|
Svar på tråden: Funderingar kring pum till barn... | |
Inga svar finns |