Behöver tips och råd vid Diabetes och småbarn |
|
Skrivet av | Anita |
Hej, Vår 2-åring har just fått Diabetes, och vi håller just nu på för fullt att lära oss om sjukdomen, och hur vi skall sköta om den. Vad jag undrar är hur ni som har diabetesbarn på dagis har upplevt detta. Hur har det gått med extraresurs? Har ni fått det utan problem? Är det någon som har blivit tvungna att byta dagis? Och vårdbidrag. Något man skall tänka på att ta upp i ansökan? Jag skulle bli jätteglad också att få kontakt med någon annan förälder i samma situation. Själv känner vi inga som som har eller har barn med diabetes. Hälsningar Anita -mamma till Felix 2 år [email protected] |
|
Svar på tråden: Behöver tips och råd vid Diabetes och småbarn | |
|
|
Har inga svar.. |
|
Skrivet av Johanna | |
..på dina frågor MEN när jag läste ditt inlägg så kände jag att jag ville skriva och säga LYCKA TILL!! Det kommer säkert gå jättebra!!! KRAM Johanna (26 år med diabetes sedan 14 år tillbaka.) | |
Tack! |
|
Skrivet av Anita | |
Tack så mycket för ditt svar och dina uppmuntrande ord. Vi blev utskrivna från sjukhuset igår, så det är mycket som är nytt och lite förvirrande just nu. Jag hoppas också att det kommer att gå bra. Tyvärr råkade jag hamna på Barndiabetesfondens hemsida, och tog del av deras skräckpropaganda om vad som kan hända, och vilket fruktansvärt liv vår familj kommer att ha framöver. Jag hoppas verkligen inte att det stämmer.... |
|
|
|
Kevin är 2,5 år. Skriv gärna till mig |
|
Skrivet av Camilla | |
hej! Kevin ha rhaft diabetes sedan han var 1 år och är nu 2,5 år. jag svarar gärna på frågor om du vill. Antingen att du vill berätta om något som går bra eller klaga så skriv. kram Camilla [email protected] |
|