Fy, vad det är stilla här..... |
|
Skrivet av | Kristin |
Och jag kan inte heller komma på så mycket att snacka om just nu, förutom att Jonatans HbA1c var på 6,3 den här gången och 5,9 förra gången. Men det är jag väldigt nöjd med eftersom han hade ganska höga nätter ett tag. Vi har oxå slutat kolla bs så himla ofta och det känns skönt för hans skull att låta armarna och fingrarna vila ett tag, vi får ha desto mer koll på honom istället. Ha de bra alla! |
|
Svar på tråden: Fy, vad det är stilla här..... | |
|
|
Hej! |
|
Skrivet av Pernilla med Hannah och Olivia | |
Här är det lugnt. Vi har precis bakat pepparkakor så nu luktar det jul. Jag måste nog kolla blodsocker sen, Hannah kunde nog inte låta bli att smaka på degen en hel del, jag förstår henne. I torsdags så hade vi besök av två läkarkandidater som ville veta hur det är att leva med en kronisk sjukdom och hur det påverkar familjen. Det var väldigt bra att de fick höra hur det är så att de inte bara får lära sig det medicinska. De ska hålla ett föredrag inför sina kurs kamrater så då får fler lära sig om hur det är, bra tycker jag. Förra helgen när jag var med Hannah på karateläger så fick jag höra denna kommentar av en pappa när jag berättade att Hannah har diabetes: "men hon är ju inte tjock och inte du heller".......!!!!!!!!! Vad skönt att Jonathans hba1c var så bra. Sköt om er allihopa. |
|
Precis! |
|
Skrivet av Carina | |
När Celine debuterade trodde "alla" att det berodde på att hon var tjock! Det har säkert hjälpt till att belasta hennes immunförsvar fast det är ju inte hela sanningen. Allt cortison pga astman, arvet, oturen, virusinfektioner, ja, vem vet vad som utlöser? Läkarna vet ju inte så hur skulle vanliga människor veta? Kram på er och vi får försöka fixa med förbundet, tycker jag åxå! Ett läger alltså! |
|