Camilla |
|
Skrivet av | Cecilia, Tyra & bf 25/3 |
Tyra fyller snart två år och vi har Lantus. Såg lite längre ner att er doktor inte ville att Kevin skulle få det ännu. Dels för att hon visste för lite och att Kevin var för ung. På SÖS verkar dom ge Lantus till alla som debuterar nu, oavsett ålder. Jag blir inte riktigt klok på alla får så olika order och information. Just nu känner jag att jag lyssnar enbart på vår läkare och hoppas innerligt att hon vet vad hon pysslar med. Blir alldeles för kluven annars och undrar ihjäl mig. Tack för din tankeställare. Har inte tänkt på det viset förrut, men det är klart, vad skulle man själv tro, om någon lät glad, stressad, lättad eller arg flera gånger om dagen när man varit bussig och bjussat på lite blod. Ännu så har vi inte lagt någon bedömmning eller talat om för Tyra hennes blodsockerhalt, men det skulle lätt kunna bli på det viset. Så det är värt att tänka på. |
|
Svar på tråden: Camilla | |
|
|
Inte riktigt så jag menade |
|
Skrivet av Gunilla | |
Hoppas det inte lät som att jag sitter och talar om för min 2-åring vad han har i blodsocker. Jag menar mer att vi föräldrar ofta meddelar varandra vad han har vid olika tillfällen. Det blir ju lätt väldigt mycket diabetesprat hemma, särskilt de perioder när det bara inte vill sig hur man än försöker och man inte hittar nån logik i "konstiga" värden. Jag tänkte mer att man kanske omedvetet överför sin egen frustration. Små barn snappar ju mycket mer än man kan ana, även när man tror att de inte lyssnar. Jag kanske förresten bara pratar för mig själv när jag menar att det blir mycket diabetesprat. Hoppas ni andra lyckas bättre med att "koppla av från diabetesen" ibland. |
|
Det var precis så... |
|
Skrivet av Cecilia, Tyra & bf 25/3 | |
...som jag uppfattade det med, det var bara jag som skrev lite klumpigt. Jag menade just så, att barnen snappar upp det man säger till varanadra och vilket tonfall man har. Sorry om jag uttryckte mig knasigt. |
|
|
|
lyssna till din lläkare! |
|
Skrivet av Camilla | |
Jag tycker också du ska lyssna till din läkare för inte finns det någon läkare som vill våra barn illa. Min läkare är nog mer rädd för nyheter. Rädd är väl fel ord men vill veta mer kan man väl säga. Dessutom är inte Lantus med i FASS heller och det gör henne lite mer skeptisk. Lantus har visst lanserats på ett annorlunda sätt. Jag tycker dock att man måste tro på sinläkare, och så lnge våra barn mår "bra" då ska man inte krångla till det och ge sig in i diskussioner om vad som är fel att ge eller inte. Ha det så bra och om du vill kan vi maila till varandra och/ eller om du har snabbmeddelande på föräldranätet så skulle jag gärna lägga till dig. Min mail är : [email protected] |
|
Som jag förstått det så är inte Lantus |
|
Skrivet av Carina | |
släppt helt i Sverige ännu utan det är vissa läkare/kliniker som får förskriva det. Och man får ju förmoda att de läkare som skriver ut det är välinformerade om Lantusen och slår larm omg om det visar sig vara nåt knas. Själv har jag ännu bara nöjd med det iallafall. :) |
|