Är själv diabetiker |
|
Skrivet av | MissMammaPlutt |
Upptäcktes -93, då jag tappade 14kg på EN, (jepps) en vecka. Låg inne 3v, den värsta sommar jag vart med om. *uscha* Har haft svår diabets sedan dess tyvärr.. än idag.. dvs 10 år senare.. (snart) Kjams // Helena född 1985 med Whilliam född 2002 i v 31+2 |
|
Svar på tråden: Är själv diabetiker | |
|
|
Hej, jättevälkommen! |
|
Skrivet av Carina | |
Jag uppskattar verkligen en vuxen diabetiker (och alla föräldrar förstås!). Du kan ge så mycket information våra barn inte kan förmedla. Min dotter är svårinställd, hon har haft diabetes sen okt -98 och är nu 7 år. De senaste åren har hon legat på Hba1c över 8 och de senaste halvåret ungefär över 9! Hm, det är frustrerande att inte få nån ordning alls. Men vi har sen okrober fått det nya Lantus (långtidsverkande) och det är lite mer greppbart och förståeligt, men en bit kvar till acceptabla värden har vi ändå. På vilket vis har det varit svårt för dig? Kram, Carina |
|
Tack |
|
Skrivet av Helena-85 m. Whilliam-02.01.09 v.31+2 | |
tack så mycket för välkommnandet! jag har legat högt under hela dom 10 åren.. lider inte av det idag på sett att jag är van.. tyvärr... men ofta humörsvängningar, huvudvärk, irriterad, får ont i maggen/ njurarna etc.. (men som sagt är van på så sett att jag inte lider av det) |
|
|
|
Hej! |
|
Skrivet av Åsa m Hannes, Sofie & Sanna | |
Jag är också diabetiker, har varit det ganska exakt 19år. Har fött 3 barn, det sista för 7 veckor sedan. Har hela tiden haft en lätt skött diabetes som jag aldrig lidit av. Mitt Hba1c ligger på 7,5. Har däremot mått dåligt under graviditeterna. Fött alla barnen före bf, de två sista har varit ordentligt stora. Kram, Åsa Sofie 39+0 4325g Hannes 37+0 5340g Sanna 35+0 4085g |
|
Hej hej |
|
Skrivet av Helena med Whilliam | |
Vad skojj! (= Min kille vägde 2099g med svullnad o var 43cm.. :) född i v31+2 Kram |
|