Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äta samma som andra barn

Skrivet av Memmus
Apropå diskussionen nedan.

När min dotter fick diagnosen diabetes (hon var bara bebis då) inbillade jag mig att hela familjen skulle bli väldigt hälsosamma och bara äta nyttig mat - "det som är bra för diabetiker är bra för alla" - och sluta med godis och sötsaker. Jag tyckte det skulle bli en positiv effekt av sjukdomen i familjen.

När hon började på dagis trodde jag att de skulle anpassa maten och rutinerna så att Siri skulle kunna äta samma som andra, sluta med kräm och nyponsoppa till mellis osv.

Jag trodde verkligen det! naivt! JAvisst men jag har alltid varit blåögd. Jag beundrar er som lyckas leva upp till detta i verkligheten. Själv har jag anpassat mig och inser att resten av världen fortsätter äta godis även om Siri inte får. Det funkar ju, även om hon blir arg eller ledsen ibland är det sällan några större problem. Själv blir jag sur när en familj vi umgås med ohämmat köper godis och sockervadd till sina barn när vi är ute tillsammans utan att ta hänsyn till Siri. Men för det mesta tar vi det med jämnmod.

Skönt att se att de flesta av er verkar ha ungefär samma inställning som jag, även om det inte är alla!
Svar på tråden: Äta samma som andra barn
Inga svar finns