Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Carina!

Skrivet av Cecilia, Tyra & Svante
Tack snälla för kokboken.
Jättenyttiga tips och bra förslag.

Jag har inte haft tid att svara dig på snabbchatten på ett tag. Dels så opererades jag för två måndagar sedan och på tisdagen efter så blev Svante sjuk så vi har legat inne på Sachsska. Nu mår han bättre men har svårt att sova på nätterna. Antingen gråter han, har känning eller så är han klarvaken och vill leka.
Så jag är inte en pigg mamma just nu.

Hoppas att ni mår bra allihop och att du hittade ett par bra skor.
Å snart är det jul!

Storkram
/Cecilia
Svar på tråden: Carina!

Hej, vännen!

Skrivet av  Carina, Celine 9602 å Harley 9802
Åh, det lät som om ni har mer än fullt upp just nu! Håller tummarna för att Svante får ordning på iallafall sovrutinerna snart, finns inget som tär så på en som att inte få sova.

Och så är du själv opererad, jag hoppas att du hämtat dig ordentligt från det iallafall.

Jo, jag hittade ett par Ecco Gore-tex kängor i barnsortimentet åt mig! De är jättesköna och man kommer ju undan en 300:- billigare än vuxenmodeller.

Vill inte frysa i pulkabacken när det nu kommer snö, förresten mina barn åkte snowracer i söndags när det snöblaskade! De såg kul ut i 3 cm snöblask och vart mycket leriga, men åka gick!

Jättekram på er hela familj, kanske vi ses snart då alla har ork och energi.

Längtar efter att få åka pulka!

Skrivet av  Cecilia, Tyra & Svante
Det är så roligt.

Tyra har inte somnat ännu, så hon ligger och ropar efter mig hela tiden.
Hon är sjuk och sov jättelänge i morse, men inte så länge att hon skulle vara vaken nu skulle man ju tro. Hon brukar somna vid sju annars och närman är sjuk så är man ju trött. Eller?

Vi var hos doktorn i dag och han lyssnade på henens andning och konstaterade lunginflammation. Han skrev ut ett recept och sa vi bryr oss inte om att kolla CRP (Tyra grät och gillade inte doktorna alls). Jag tyrckte att det var lika bra att vi gjorde det försäkerhets skull. Så jag gick ner på labb. Det var tur för hennes infektionsvärde var inte alls högt, så han tog tillbaka lunginflammations teorin och receptet och sa att vi skulle komma tillbaka om hon inte blivit bättre på tre dagar.

Härligt med ett par varma skor. Det finns inget värre än att frys.

Nej, nu måste jag gå in till henne. Hon säger att hon fryser.

*kram*

Jadu, doktorer får man se till

Skrivet av  Carina, Celine 9602 å Harley 9802
att de gör som man säger för man känner ju sitt barn bäst! Hoppas hon blivit bättre nu!

Längtar åxå efter snön, det har ju blivit så mörkt!

*kram*