Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

5,6

Skrivet av Pernilla j
Ville bara dela med mig av vår glädje. Hannahs Hba1c låg på 5,6 så bra har hon inte haft sen de första två åren. Hon har nu haft diabetes i fem år och två veckor.
Pumpen fick hon precis för ett år sedan då låg hennes hba1c på 9,7 (alltså före pumpen).
Trevlig helg Pernilla
Svar på tråden: 5,6

Härliga tider!

Skrivet av  Cecilia
Vilket bra Hba1c:) Ni är så duktiga!
Hoppas att det går bättre för Hannah i skolan nu, jag tänker på henne. Hur går det föressten med utredningen?

Kram
Cecilia
 

Remiss på vift.

Skrivet av  pernilla.j
Tack för berömmet, suger i mig. Just i denna stund känner jag mig inte så duktig. Hannah har grinat och varit ilsk hela kvällen. hon sov hos en kompis igår och det blev mycket sent. Hon låg högt vid 23 tiden igår då kompisens pappa ringde ( vi hade bestämt att blodsocker skulle tas innan läggdags). Klumpiga jag hade glömt skicka med nya ketonstickor till mätaren.
Så den stackars superduktiga pappan fick ha barnen vakna då vi såg att blodsockret hade sjunkit, det var vid 24.00. Sen somnade flickorna inte fören 01.30 och vaknade kl 08.00.......... Sen gick Hannah på kalas i eftermiddag och det blev säkert för mycket. Vi skulle ha satt stopp. Till råga på allt så gjorde nålen ont och det visade sig att hon hade ketoner. Jaha nålbyte, precis vad man längtar efter......Dessutom hade hon en gammal nål som hon skulle ha tagit bort igår, som hon vägrade ta bort. Den sitter kvar ännu. Hennes vilja är inte att leka med. FY. Oj vad jag klagar. Men kvällen var pestig.

Ja Hba1c var super bra. Syster Anna sa att Hannah fortfarande efter fem år har kvar lite egenproduktion. Otroligt!! Hon får inte så mycket insulin tyckte Anna
c:a 18 enheter till hennes 29 kilo.

Angående utredningen så händer det inte mycket. Ringde till teamet som ska göra utredningen och ville veta hur Hannah låg till i kön. De kunde inte hitta remissen. Den har troligtvis kommit bort posten. Men nu är en ny skickad. Det är 1½ års vänte tid. Eventuellt kunde det kanske gå fortare vi får se.
Vill verkligen få den gjord så att vi får hjälp hur vi stöttar Hannah bäst.

Oj vad långt det blev. Kan aldrig skriva kort.

Hur har ni det?
Sköt om er.
Pernilla
 

Åh va bra!

Skrivet av  Helen
Så bra kämpat att ha fått ned Hba1c så fint!
Nu känner ni er inte så lockade att slänga ut pumpen från balkongen va? Jättekul att få resultat av kämpandet! Hoppas att Hannah känner sig sporrad av detta!