Borde vi kolla upp vår son?? |
|
Skrivet av | Lena |
Hej! Jag har en pojke på 2½ år. Han har senaste tiden börjat kissa så väldans mycket. Han har också blivit väldigt törstig och vill ha mjölk hela tiden. Nästan varje morgon har han kissat igenom blöjan o sängen är blöt. Ska också nämna att han äter fortfarande nattmål(välling),men har aldrig kissat så här mycket. Innan har vi nästan tyckt att han kissar för lite,men han är född med flera kompliserade hjärtfel,så det är mest för den skull vi haft koll på kisset eftersom börjar han samla på sig vätska,så kissar han mindre. Han har senaste dagarna helt plötsligt börjat skaka till ibland. Han har sista tiden börjat bli orolig o otålig. Känner mig mest nojig,men det har varit/är så mycket med honom hela tiden. Tycker ni detta är nånting som vi bör kolla upp? Lena |
|
Svar på tråden: Borde vi kolla upp vår son?? | |
|
|
Det skadar inte att kolla |
|
Skrivet av Nina m. Fabian-98 & Matilda-01 | |
Visst låter det som om det kan vara diabetes men det behöver ju inte vara något alls. det är ju så lätt att kolla, ett litet stick i fingret (det gör inte ont även om barnen skriker de tycker inte om att bli fasthållna och så är det nog mest rädsla) och en sticka i ett kisseprov. Ta ett urinprov hemma så slipper ni sitta och vänta på det hos doktorn med ett barn som helst vill gå hem. Eftersom han har haft problem med hjärtat så kan det väl vara klokt att kolla diabetes ganska omgående så inte hans lilla kropp behöver ta mer stryk än nödvändigt. Om det skulle vara diabetes så vet jag att det först känns som om världen går under och allt roligt tar slut MEN DET GÖR DET INTE. den svenska sjukvården är jättebra men det vet ni säkert redan. Det behövs inte så stora förändringar i livet så kan en diabetiker (och hans familj) leva ett jättebra liv med glass på sommaren, godis på lördagen, pizza på fredagen och allt annat man kan tycka är gått. Det går att äta allt bara inte hur mycket som helst av allt. Du är så välkommen tillbaka hit, berätta gärna hur det går och vi andra finns här för dig om du skulle behöva lite stöd eller vill gnälla lite. |
|