Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur gör ni med påskgodis?

Skrivet av Idas mamma
Min tjej vill så gärna gå påskkärring vilket hon givetvis får göra då det roligaste är att klä ut sig. men problemet är ju att hon nu sitter här med godis i mängder. lovade henne att hon skulle få äta 1 dl samt ha på lördagarna. men dettta godis räcker säkert i ett halvår. Hon är så besviken på mig och diabetesen just nu. Råd?
Svar på tråden: Hur gör ni med påskgodis?

Oj,

Skrivet av  Kristin
vad jobbigt. Jonatan fyller snart fyra och har inte en tanke på att gå påskkärring än. jag tänkte på det i dag, att nästa år kommer det bli svårt att veta hur jag ska göra! I vanliga fall äter han sitt lördagsgodis direkt efter lunch. Så jag skulle antagligen ha gjort så under några påskdagar och sen trolla bort överflödet eller spara till Lördagar. Mvh,
 

frossa EN gång

Skrivet av  Nina m. Fabian -98 & MAtilda-01
JAg skulle nog låta fabian frossa i godis EN gång i den situationen. En gång kan man ta att blodsockret brakar iväg och sedan ta ner det. Fabian förstår väldigt bra att han inte kan äta godis jämt (han är iofs inte så jätte glad i att äta massor av godis). Den här veckan har de haft flera kalas på dagis med godis varje gång, Fabian har då fått dietorellechoklad och bara några vanliga godisbitar.

Visst känner man sig elak när man säger nej till barnen men jag tror faktiskt att de ändå förstår även om det inte alltid verkar så.
 

Artiklar från Familjeliv