Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny bebis och orolig mamma

Skrivet av Ingrid
Vi har fått en lillasyster till Josefin! Det är helt fantastiskt men oj vad jag hade förträngt hur det var att bli väckt tusen gånger på natten och att amma, amma och amma....

Hon ska vara med i en diabetesstudie på sjukhuset i Halmstad och därför har de gjort ett DNA-test på henne för att kolla om hon har anlag för diabetes. Det var 50% risk för det och tyvärr visade det sig att även hon hade anlag. Nu är det tydligen "bara" 5% risk att hon utvecklar sjukdomen trots anlag men jag kan inte låta bli att leta symptom hela tiden. Hon kissar mycket på nätterna... kanske för mycket, eller? Och sover hon inte alldeles för mycket, så här mycket sover de väl inte. I natt kräktes hon enorma floder och när hon idag på eftermiddagen också fick ett riktigt kräkanfall så blev jag helt hysterisk och vi tog blodsocker på henne. Värdet var 4,1. Så himla skönt!!! Nu ska jag försöka slappna av lite men det är så svårt med en liten människa som man ännu inte känner. Hur ska jag kunna tolka ur hon mår när jag inte vet hur hon "brukar" vara.
Svar på tråden: Ny bebis och orolig mamma

Jag var också orolig...

Skrivet av  Karin
När Elias fick sin lillebror för 2 år sen. Han kräktes jätte mycket och sov jättemycket. Varje gång han blev sjuk (och det var han ofta) så tänkte jag att nu kommer han att få diabetes, och så var jag framme med blodsockermätaren. Efter ett tag kunde jag slappna av och släppa oron. Hoppas allt går bra och grattis till lilltjejen!
 

Artiklar från Familjeliv