Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett litet tips

Skrivet av Pernilla.j
Tänkte berätta hur jag gör när Hannah har känning när hon sover. Jag tar en klick eller ett par omgångar med honung på mitt finger, lirkar in det i Hannahs mun sen suger hon på fingret som en kalv medans hon sover. Än har hon inte bitit mig i fingret.......hi,hi
Hannah älskar honung.

Pernilla
Svar på tråden: Ett litet tips

Kanske värt att testa

Skrivet av  Malin m. Jesper-00 & Lina -97
Jag tycker att det är jobbigt när Jesper är låg när han sover. Händer det på natten så väcker vi honom och ger honom mjölk från ett glas som han dricker halvt sovandes samt tuggar i sig lite smörgås... Ger ni inget som "håller längre" än honung när hon är låg på natten? Visst är det flytande honung ni ger henne? Kanske bäst att testa det där med honung i vaket tillstånd första gången så att han inte får någon smakchock. Han har nämligen aldrig smakat honung...
 

hej

Skrivet av  Pernilla j
Nej vi ger inget som håller längre Hannah har insulin pump och då behöver man tydligen inte ge ngt efter en känning på dagtid kan det dock behövas ngt då Hannah ofta blir hungrig. Det är inte flytande honung utan vanlig.
Honung är en av höjdpunkterna för Hannah, gissa om hon saknade det när hon fick diabetes. Men nu får hon två honungssmörgåsar till lördagsfrukosten.

Pernilla