Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sommaraktiviteter/läger?

Skrivet av Susanne - mamma till Viktor 9 år
Är det någon här som har varit eller ska åka på hajk/läger med era barn. Är lite nyfiken för Viktor är 9 nu i sommar och jag tror han skulle må bra av att träffa fler barn i samma ålder med diabetes. Kanske rentav brevväxla, maila eller chatta.
MVH Susanne Klint
Svar på tråden: Sommaraktiviteter/läger?

Ja, vi ska!

Skrivet av  Malin m. Jesper-00 & Lina -97
Vi har anmält oss till familjeläger i sensommar/höst för familjer i Västerbotten som har barn med diabetes. Vi åkte inte i fjol eftersom Jesper nyss fyllt 3 år då och vi tyckte att han var för liten och inte skulle ha något utbyte av det. Han är i och för sig bara 4 år i år när lägret äger rum, men jag tror att det är väldigt nyttigt för både oss föräldrar, storasyster (som får möjlighet att träffa andra syskon till diabetesbarn) och för Jesper att få se andra som tar sprutor(att för en gångs skull inte vara den som "sticker ut" p.g.a. att man måste ta sprutor och kolla blodsocker flera gånger per dag). Det kommer att vara aktiviteter, föreläsningar, gruppdiskussioner etc. Jag vet att bl.a. så ska Jespers diabetessjuksköterska dit och sedan brukar det, har jag hört, vara någon läkare där också.
 

Oj så kul ..

Skrivet av  Lena med Samuel
Då sess vi i hemavan i år .Å ja de är väldigt lärorigt Inte för att jag /vi kunde lyssna på allt effter som Samuel (-00)
är så liten å inte går att lämna han själv:(Jag tycker alla som kan ska åcka på läger:)
Då är de syskonens tur att känna sig ovanliga för 99% av alla barn tar ju sprutor (förra årett vet jag de var nått barn utan diabbetes som tyckte de var lite jobbigt att inte vara som dom andra barnen med diabbetes*S*)
 

Ja, det blir trevligt!

Skrivet av  Malin m. Jesper-00 & Lina -97
Då kommer vi alltså att synas i Hemavan i år - kul! Våra killar är väl ganska precis lika gamla, eller hur? Jesper är född i augusti. Det ska bli väldigt spännande eftersom det är första gången på läger för oss - jag ser fram emot lägret jättemycket!
 

Jo

Skrivet av  Lena med Samuel
Samuel är född i 18 sep:)Ett tips är att ta med typp kikbords till ungarna (mycke asvalt runt omkring. Å sen kan är de bra ide att ta med egna flyttvästar till ungarna om ni ska padla kanot tror inte de fans *små* Vi hadde egna .Som vi tar med oss i år med:)Du får fråga om de är nå så ska jag försöka svara :)
 

Låter jätteskoj

Skrivet av  Susanne - mamma till Viktor
Jag har tyvärr inte sett/hört om läger för oss här i södra Sverige. Vad får ni betala?
 

Vi kommer att...

Skrivet av  Malin m. Jesper-00 & Lina -97
...betala 500 kr per familjemedlem (man behöver inte betala för barn under 4 år). Lägret kommer att vara från tisdag till lördag.