Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej hej hallå!

Skrivet av ELIT.
Tänkte bara höra lite med er som kan det här med blodsocker. Min son hade diareér under påsk och natten till påskdagen kräktes han en gång. Sen på påskdags morgonen kräktes han 2ggr till, sen försvann han och blev livlös. Ambulans kom och tog med honom till akuten där han låg och krampade. De tog ett blodsockerprov som visade sig vara på 0,7 och läkarna blev väldigt stressade.

När allt hade lugnat ner sig och sonen stabiliserat sig, berättade läkarna att han nästan hade hamnat i koma.

Nu undrar jag vad ni tänker när ni hör att han hade ett blodsocker på 0,7. Är det farligt?

MVH ELIT.
Svar på tråden: Hej hej hallå!

Eh...

Skrivet av  AnnaS
...hur kan du låta så lugn?? Jag skulle ha varit hysterisk! Det lägsta blodsocker jag har uppmätt har varit 1,5 men då litade jag inte på mätaren. Fast hon var förstås på väg att tuppa av. Hur mådde han efteråt? Det låter väldigt otäckt. Du undrar vad vi tänker, om det är farligt. Det är klart att det är farligt om han höll på att hamna i koma, men det har säkert gått bra om han hämtade sig efteråt.
 

DÅ var jag inte...

Skrivet av  ELIT.
...speciellt lugn! Han var sedan väldigt svag i 2 dygn efteråt, han fick glykosdropp hela tiden och mycket sött att dricka. Det ska väl tilläggas också att pojken min har hjärtfel och av den vetskapen blir man ju inte direkt lugnare. Jag trodde ärligt talat att han hade gett upp...

ELIT.
 

Jobbigt!

Skrivet av  AnnaS
Det låter väldigt jobbigt, hur gammal är han?
Kämpa på, jag tänker på er!
 

Min pojk är...

Skrivet av  ELIT.
...1år och 4mån. Jobbigt är bara förnamnet...

Tack för tanken!

Kram ELIT.
 

Kan inte mäta

Skrivet av  Memmus
blodsocker under 1,3 med vår mätare - då visar den LO och det har aldrig hänt, lägast uppmätta typ 1,8 tror jag. O,7 låter väldigt lågt!
 

Artiklar från Familjeliv