Hba1c |
|
Skrivet av | AnnaS |
Hej! Jag läser nedan om vad bra hba1c era barn har. Vi har just fått svar, Louise hba1c var 7,0. Jättebra, säger sköterskan, men jag tycker att det är dåligt! Suck. Vi kommer iallafall få börja med pump till hösten om vi vill, det kanske blir bättre då. |
|
Svar på tråden: Hba1c | |
|
|
Bättre än för oss... |
|
Skrivet av EllaBella | |
Oj, för mig låter det riktigt bra, tror aldrig Jesper haft under 8 (jo, men inte ofta) det har legat 8.7; 8,6 ... läkaren säger det är acceptabelt men vi kommer också att få pump till hösten! *längtar* så vi får hoppas det går bra ohc att det blir bättre då - för er också så klart! | |
Samma här... |
|
Skrivet av Sussi m Maja 040127 + 6 till... | |
Rebecca ligger också runt 8,7 vilket tydligen skulle vara ett "snitt" på runt 15 i blodsocker. Vi har också diskuterat pump lite, men eftersom Rebecca tränar ca 5 ggr/vecka trodde diabetessköterskan att det skulle bli ganska jobbigt med pump. Men jag vet inte så mycket om hur det är att ha pump när man idrottar mycket, eller att ha pump överhuvudtaget :O) | |
|
|
Också bättre än för oss |
|
Skrivet av Malin m. Jesper-00 | |
Jespers hba1c har varierat mellan 7,2 som bäst och 8,3 som sämst (8,3 har han haft en gång, men oftast har han haft värden runt 7) Jespers läkare tycker att värden runt 7 är jättebra och att så länge han ligger så bra behöver vi inte ändra något i insulinbehandlingen. Kan tilläggas att hans läkare har 30 års erfarenhet av barn med diabetes typ 1 och det känns mycket tryggt. Jag litar fullständigt på vad hon säger. I och för sig är Jesper ett par år yngre än Louise och enligt hans läkare vill de hellre att små barn ska ligga lite "högre". De vill ju inte pressa dem så att följden blir mycket känningar vilket i sig är mer allvarligt än att de ligger något högre i sitt blodsocker. Jag tycker att ni borde vara nöjda med Louises hba1c. |
|