Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glad sommar allihopa, nu bär det iväg

Skrivet av Lottisen
Imorgon går planet ner till Alicante där vi ska vara i 4 veckor, tror att jag har tänkt på allting men det blev lite mycket med alla mediciner. Jag och Isac har ju olika pumpar vilket gör att det blir massa reserv att ta med. Sedan måste ju Evelina ha sitt med sprutor och sedan måste jag och isac ha reserv för att ha sprutor... Blir trött att bara tänka på det Men det ska bli så skönt. Hela förra sommaren blev ju inställd eftersom båda barnen debuterade då så detta är efterlängtat.
Svar på tråden: Glad sommar allihopa, nu bär det iväg

Åh så underbart!

Skrivet av  Helen
Nu får ni ha det riktigt bra hela familjen!
Själv har jag aldrig så bra blodsocker som när jag är på semester!
Det är bara jag som har diabetes i vår familj nu (vi har haft en katt med insulinbehandlad diabetes också, men det var innan barnen föddes...) men jag kan verkligen tänka mig hur mycket ni måste ha med er speciellt som ni kör med så olika behandlingar!
Det har hänt mig att jag glömt nödvändiga saker, en gång fick jag ett insulinpaket på ett apotek då jag åkt ifrån mitt långtidsverkande (fast de sa att de hellre hade sett att jag gått till akuten/jourläkaren och fått ett recept). En gång bodde vi på hotell hela familjen, vi var ute och åt på restaurang och jag drack vin liksom maken. När vi kommer till hotellrummet kommer jag på att basinsulinet är hemma, så det blev till att ta taxi till akutmottagningen (fredagkväll). Där visste de inte vad lantus var, och det gjorde de inte heller på medicinkliniken där... Jag hade inte lust att åka taxi till grannsjukhusen så jag tog tacksamt emot insulatardampullen och engångssprutorna! I Spanien har jag köpt teststickor till min blodsockermätare. Var mycket tacksam att de fanns. Men hu så dyra de är!
Hoppas du får med dig allt!
och NJUT nu, det är ni värda!
 

Ha det så underbart!

Skrivet av  Teresa
Hoppas ni får en underbar semester, det är ni verkligen värda efter allt som hänt!
 

Artiklar från Familjeliv