Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är bra värden?

Skrivet av memim
Anton har nu legat mellan 6-15 i värden för det mesta. Igår gick det så bra när han var hemma på permis hela dagen. Men sen på kvällen innan sängdags när vi åkte tillbaka till sjukhuset låg han på 19. Vad räknas som bra värden?

*novis*
Svar på tråden: Vad är bra värden?

Värden

Skrivet av  Charlotte
Vi i vår familj tycker att Rebecca har bra värden om hon ligger mellan 4-10 mmol. Kan berätta att igårkväll hade hon antagligen sitt lägsta värde sedan hon fick diabetes. Vi satt och kollade på tv och hörde hur hon for runt i sängen. Min man gick in till henne för att kolla bl.sockret och då var hon toksvettig och låg på 1,4! Hon var helt dizzy men det gick bra att få i henne en par druvsocker och ett glas juice. Efter en stund sa hon ..."jag är så hungrig att jag skulle kunna smälla i mig en stor fet pizza med massor av ost och korv!!!!" Det är förmodligen en rätt bra beskrivning på hur hungrig man kan vara när man är så låg. Hon fick sitta uppe i soffan med oss, åt ett mackfika och sedan gick hon och lade sig igen. Det är just nu mycket bad och lek på dagarna och då har vi märkt att det är lite förädiskt med värdena på kvällen. Först kan hon vara hög och sedan dyker det ner rejält.



 

Artiklar från Familjeliv