Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min guldklimp har fått diabetes

Skrivet av pernilla
Hej
Min tjej som är 2.5 år fick diabetes för tre månader sedan. Känner mig lite muntrare efter att ha läst alla fina och kloka inlägg. Annars har allting känts så orättvist sista tiden.
Svar på tråden: Min guldklimp har fått diabetes

Det är så...

Skrivet av  Karin
det känns i början. Här har vi alla varit med om den där förvirrande och jobbiga första tiden. Det kommer att kännas lättare för er om ett tag också, när diabetesen blir en naturlig del av vardagen. Lycka till med allt.
 

Hej...:)) *imt*

Skrivet av  Kristin
*
 

Hej,

Skrivet av  Karin
Ni var anmälda på träffen i dag, det var jätte synd att ni missade den. Dom hade gjort det så himla roligt med korvgrillning, fika, tipspromenad, uppträdande av cirkus kul och bus, ansiktsmålning och presenter till alla barnen. Underbart att diabetesföreningen äntligen gör något för de små. Men det blir förhoppningsvis fler träffar. Ha det bra
 

Hallå igen..:))

Skrivet av  Kristin
Japps, det blir säkert fler gånger! Ha det bra ni oxå!
 

Ja,

Skrivet av  Kristin
visst känns det lite bättre när man vet att man inte är ensam, och att det finns människor som förstår precis hur det är! Det kommer att gå bra för er när ni vant er! Kram!
 

Insjuknade i samma ålder

Skrivet av  Malin med Jesper -00
Vår son insjuknade i diabetes när han var 2 år och 3 månader, d.v.s. precis i samma ålder som din flicka. Det var den 1 november 2002. Jesper, som vår son heter, är så van vid att han måste ta sina sprutor - det är vardagen för honom. Men visst är det jobbigt när han säger: "Mamma, när jag blir stor, visst kommer inte jag att ha diabetes då?" Då skär det i hjärtat när man måste svara honom att "Jo, det kommer du".

Det kommer att gå bra för er, men det tar ett tag att vänja sig vid det nya livet som börjar när ens barn får en kronisk sjukdom som diabetes.
 

Välkommen

Skrivet av  Pernilla.j. med Hannah
Hej och välkommen. Snyggt namn du har-:)
Ja, visst känns det tungt och tyvärr gör det det för oss också till och från trots att fem och ett halvt år har gott. Men när allt fungerar och flyter på så är diabetesen en del av vår vardag. Denna sida är ger både råd styrka och igenkännande. Och som Teresa skrev i ngt tidigare inlägg: nya goa vänner, det har jag fått.
Välkommen.
Pernilla.j. med Hannah (skriver med denna signatur från och med nu för att hålla oss Pernillor isär.)
 

Hej!

Skrivet av  memim
Jag är också ny här. Anton har en knappt månad gammal diagnos. Fast det har du säkert märkt för jag skriver typ vartannat inlägg för tillfället ;)

Jag själv är arg o. lättretlig o. ledsen om vartannat. Började jobba denna vecka o. jag är så slut att jag orkar inte vara arg för tillfället. (jobbar som lantbruksavbytare o. nu kör jag 8-9timmars dagar)

Anton är sju år och går andra klass i skolan. Vår familj består av mig, pappan, Anton o. hans två yngre bröder på 5 och 2år. Vi bor i Finland.

Välkommen hit!
 

Artiklar från Familjeliv