Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaha

Skrivet av memim
Så ringde svärmor att hon är på väg hit med nån specialgurka som hennes kusin har odlat. Den ska stimulera kroppens egna insulinproduktion. Hon tänkte Anton skulle äta denna underdundergurka..Orkade inte prata med henne, sa bara välkommen hit,
gurkan kan hon lämna hemma.

Jag blev jättejättejätteledsen. :(
Svar på tråden: Jaha

Åååååh...

Skrivet av  Camilla
....vad trött man blir när man hör sånt!

Förstår att du blev jätteledsen, KRAM på dig, och om du orkar så säg åt din svärmor att det faktiskt inte är till någon hjälp. Om du inte orkar förklara varför, så bara be henne acceptera att du inte är mottaglig för sådana förslag, hur välment det än är.
 

Tack..

Skrivet av  memim
Jo jag förklara sen och tanten säger; "jo jag vet, jaha och jovisst"
Sen kom de iaf hit o. hon kunde inte låta bli att igen börja prata om supergurkan som visade sig vara squash.

Ja jag vet ju hur hon är, men ändå.. *suckar*

Tack för kramen
 

Huva...

Skrivet av  Cecilia
...man blir så trött. Visst, dom vill väl och försöker. Men ibland bara orkar man inte. Min pappa har kommit med någon konstig frukt, som det visade sig senare var bra för blodtrycket (om det nu stämmer heller)

Jag blir galen på alla "snälla" människor som vill tipsa om alternativa metoder.

Jag brukar då tänka på den lilla pojke med diabetes som dog för några år sedan då föräldrarna slutade med insulinbehandling och började ge örter i stället.
SUCK!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv