Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips!

Skrivet av Lina
Vi har köpt en sån där tuff id-bricka till vår son med hans namn, födelsedata osv. på. På samma sida som namnet står det också "diabetiker" och på baksidan står det en sån där standardformulering om vad man ska göra om man påträffar personen vid lågt blodsocker...typ: ge mig något sött om jag kan dricka annars omedelbart till sjukhus.

Jag tycker att det känns tryggt att han alltid har det på sig och han tycker att det är ganska tufft själv också eftersom han har sett andra "stora" killar med samma typ av halsband...
Svar på tråden: Tips!

Var köper man det..?

Skrivet av  Lotta med Liam
Och hur mycket har ni gett, om man får fråga? Min pojk är i och för sig bara tre år ännu men det kan ju vara bra att ha sen =)
 

Det kan du köpa

Skrivet av  Lina
i vilken guldaffär som helst, tror vi köpte vår på guldfynd. Priset beror ju på materialet guld blir ju några hundralappar dyrare än silver men ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg hur mycket det kostade.

Själv inpräntningen eller formuleringen på texten ordnade de med där, de hade nån standardmall tror jag...

Vår son behöver väl kanske inte heller sitt halsband förrän han blir större men det känns ändå lite som en trygghet och så blir det en vanesak tills han blir större.
 

Det har vi också köpt..

Skrivet av  Ingrid med Josefin -00
Kom på en gång när vi var ute och åkte långt vad som skulle kunna hända om olyckan var framme och både jag och min man var medvetslösa eller döda. Att ingen skulle veta att Josefin hade diabetes innan det var "för sent". Brrr... tyvärr har vi varit lite dåliga på att använda den hela tiden. Bra att du skrev om det för saker kan ju lika gärna hända på väg till dagis.
 

Artiklar från Familjeliv