vad är kännetecknen för diabetes |
|
Skrivet av | krize_j |
min dotter på 18 månader har blivit jätte konstig hon dricker jätte mycke vatten och blöjan blir full på en gång när man byter på henne. och i helgen hadde hon en jätte konstig andedräkt som kom och försvann. vad har hänt med min älskade dotter? |
|
Svar på tråden: vad är kännetecknen för diabetes | |
|
|
Är du orolig |
|
Skrivet av EllaBella | |
Jag tycker du ska ringa vc, och se till att få komma dit direkt, då kan de fort kolla blodsockret så vet du om du behöver vara orolig eller inte. Symtomen på diabets är ökade urinmängder vilket gör att barnet blir törstigt, barnet blir trött, mår kanske illa och andedräkten kan lukta aceton. |
|
jag har ringt bvc |
|
Skrivet av krize_j | |
jag har ringt bvc men dem har inte ringt tillbaka än ska jag vänta på att dem ringer eller tycker du jag ska ringa till vc istället? det luktade aceton ur munnen på henne |
|
|
|
Isåfall |
|
Skrivet av EllaBella | |
Med de symtom du har beskrivit tycker jag att du ska se till att få komma dit så fort som möjligt, om inte annat så för att lugna dig själv, och är det diabetes så hinner din flicka få hjälp innan hon hinner börja må dåligt. hör av dig hur det går! Lycka till |
|
Hej... |
|
Skrivet av Cecilia | |
...med de symtom som du beskrivit tycker jag att du ska besöka upp akutet om du inte får tid direkt hos en barnläkare. Det behöver inte vara diabetes, men om det är det så är det viktigt att hon får hjälp så fort som möjligt, för små barn har lätt att torka ut. Vill inte skrämma upp dig men vill inte heller att det ska hända din dotter något. Jag har själv två små barn med diabetes, så om det skulle visa sig att din dotter faktiskt har diabetes så får du gärna maila mig och du behöver prata, få stöttning eller råd. Stor kram och lycka till, tala gärna om hur det går för er! |
|
nu har vi vart på bvc |
|
Skrivet av krize_j | |
och urin provet visade inget och blodprovet var 6,2 i socker grejen så det var inte diabetes. men vad kan det då vara? |
|
|
|
Hej |
|
Skrivet av EllaBella | |
Hej, vad skönt att det gick bra! Har ingen aning om vad det då kan vara, om jag spekulerar helt vilt kan jag gissa... 18 månader? får hon fika och godis och saft etc, då? kan ju bara vara tillfälligt atthon har fått i sig för mycket sött, mer än kroppen kunde ta hand om på en gång. Mina två barn som inte har diabetes reagerar iallfall så på för mycket med socker i...( ex. efter det söta farsdagsfikat hos farmor och farfar) därför försöker vi minska sockret så mycket det går för allihopa. |
|
Vad skönt... |
|
Skrivet av Cecilia | |
...att det inte visade något. Ketoner (acetondoften) kan man ju få om man har magsjuka, dvs svältketoner. Har hon varit magsjuk? I så fall kanske det var det. Iannat fall så har hon kanske bara haft en törstig period:) |
|
inte magsjuk |
|
Skrivet av krize_j | |
hon är frisk som en nötkärna förutom de dära symptomen |
|