Ni vars barn har haft diabetes ett tag.. |
|
Skrivet av | ingrid |
Hur många gånger har de haft lite svårare känningar, alltså varit bleka och lite frånvarande (Dock inte medvetslösa). Är det normalt at ha haft något sådant tillbud på två år? | |
Svar på tråden: Ni vars barn har haft diabetes ett tag.. | |
|
|
OJ! |
|
Skrivet av mumsan1965 | |
Här är det känningar till och från lite då och då! Min grabb känner inte heller längre att det är känningar han har, så det kan vara lite jobbigt. Han blir mycket pratig då han ligger lågt och är blek, det blir han vid bl.s. på runt 3... Ibland får han ryckningar som är ganska kraftiga och då är han blek och får en stirrig blick och är svår att prata med, då är det druvsocker som gäller - snabbt! Tack och lov händer det inte sååå ofta, men känningar har han några gånger per vecka då han blir blek! |
|
Normalt? |
|
Skrivet av Camilla | |
Vet jag inte, men det är nog två år sedan Emilia hade någon riktig känning. Kommer faktiskt inte ihåg, men om det beror på att det var längesen eller om det beror på mitt dåliga minne vet jag inte.... | |
|
|
Jag frågar för att |
|
Skrivet av ingrid | |
när vi träffade vår läkare i somras så verkade han nästa bli chockad för att Josefin hade haft en känning och blivit blek och lite frånvarande. Sedan dess har det hänt ytterligare en gång :-(. | |
Individuellt! |
|
Skrivet av mumsan1965 | |
Det är oerhört individuellt hur många känningar barn har, när och hur och vad de gjort innan och så. Jag vet flera som har haft många fler känningar än min son brukar ha, och till och med legat på sjukhus för att de mått så dåligt av låga värden! Nu är väl inte det så vanligt att de ska behöva vårdas på sjukhus för låga värden, men det händer... |
|