Apropå känningar... |
|
Skrivet av | LoL |
... märker ni alltid på en gång om ert barn får en känning? Liam blir grinig och ohanterlig om hans värden kryper under 3, men inte värre än om han är arg utan låga värden. Det märks alltså ingen större skillnad och är därför svårt att veta, han verkar heller inte må speciellt dåligt (förutom av ilskan då) och hämtar sig fort när han fått någonting att äta. En gång har han legat på 2,2 men det är nog det lägsta... Värdena har verkligen svängt sen vi kom hem från sjukhuset (insjuknande i oktober -04) |
|
Svar på tråden: Apropå känningar... | |
|
|
Min son... |
|
Skrivet av mumsan1965 | |
.. har ju haft diabetes i många år, men jag kan ialla fall inte säga att jag alltid vet... Det jag kan märka är när han blir lite nervös i sitt sätt, inställsam och lite småförvirrad - då är han på väg ner! Det lägsta värde VI vet att han har haft var på 1,5 och då hade han kraftiga ryckningar och var knappt kontaktbar... |
|
Ofta, men inte alltid |
|
Skrivet av Teresa | |
Ofta ser jag, men inte alltid. Ofta blir Daniel på dåligt humör. Det händer att jag frågar om han är arg för att han är låg eller om det är något annat. För det mesta så vet han vilket. Jag kan ibland se det på ansiktsfärgen också. Men, för det mesta så kommer han och säger att han är darrig i benen och då är han låg. Det lägsta vi haft är 1,7 (en gång), då kom han upp ur sängen och sa att han kände sig låg. Inget dåligt humör eller så. Den gången. Andra gånger kan har vara hur arg som helst och ligga på 3,1. |
|
|
|
Likadant hos oss |
|
Skrivet av Pernilla m Ella & Eddie | |
Ella har haft diabetes i ca 7 mån och fyller snart tre år. Hon har varit under 2,0 säkert 20 ggr sen vi kom hem från sjukhuset. Inte ens då har vi märkt några speciella symptom. Märker vi något så är det att hon blir arg eller gnällig, men det kan vi ju alla bli ändå emellanåt. Däremot har vi aldrig haft hi på mätaren. Högsta värdet är 26,9, men skönk rätt snabbt. Tror det var för mycket dextrosol den gången eftersom hon två timmar tidigare hade 1,9. Just nu är Ella inne i en period då hon ligger väldigt jämt, pendlar mellan 4-8 ungefär. Då mamma är mamma glad :-) |
|