Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God Jul på er alla!

Skrivet av Charlotte med 2 + Rebecca 9 år
Nu var det verkligen länge sedan jag skrev något härinne. Men jag är ofta inne och läser alla inlägg.

Någon fler som känner som jag att det så här i juletid är det lite av en "prövningens tid" när det gäller sötsaker och sådant. Överallt serveras det sötfika och godis och det kan sannerligen inte vara lätt att vara diabetiker nu. Men hemma hos oss har vi en "fristad" när det gäller sånt och har dragit ner på nästan allt vad godis och fikabröd heter - det mår vi alla bara bra av. Men.... visst får Rebecca unna sig en och annan knäck om hon bjuds på det. Hur gör ni?

För två veckor sedan fick Rebecca sitt senaste HbA1c och det låg på 4,9. Jipppie!!!! Hon var så stolt och vi tycker att hon är såååååå duktig.

Jag vill önska er alla härinne en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Tack för att ni finns!!
Svar på tråden: God Jul på er alla!

Gott Nytt År!

Skrivet av  Teresa
Vi har klarat julen ganska bra. Visst är det mycket fika och sena måltider, men för det mesta har det fungerat bra. I år kom alla ihåg att även servera julmust light. På julafton var det många småbarn med, så alla godisskålar var en bit upp på hyllorna, för att varken Daniel eller småbarnen skulle frestas hela tiden.

Daniel har fått ta när det serveras, men med måtta. Han älskar knäck, så vi kokade egen innan jul. Men, så är det också enda julgodiset vi har hemma.
Det värsta har väl varit allt sött de fått på skolan innan jul, det har varit svårt att påverka. Det hände ett par gånger att han fick jättehöga bs i skolan runt Lucia. Bland annat för att han hade fått vanlig söt saft till lussebullarna.

Kul att Rebeccas HbA1c var så bra! Gott nytt år önskar jag er!
 

Artiklar från Familjeliv