Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

känns hopplöst just nu

Skrivet av millica
Hej
Var idag på utvecklingssamtal i min sons skola. Ingen vidare rolig stund. Fick höra att han gjorde ingenting på lektionerna,samma hos resursen...bara sitter i egna tankar. Fick också frågan om han gjorde några läxor. Vi gör dom....eller snarare, försöker ta oss igenom dem. Ingen lätt march kan jag lova.
Och lärarens välvilliga ord.......Jag vet att du kan!!! Som om det hjälper.Hon kunde bara konstatera att hon aldrig tidigare träffat ett barn med dyslexi som har så låg prestationsnivå..............snälla ni andra föräldrar........vad är det som är fel..............hemma, skolan eller på grabben
Hjälp jag behöver tips
Det ända jag hoppas nu är att han får en plats på Ängkärrskolan i höst.
Svar på tråden: känns hopplöst just nu

vill uppmuntra

Skrivet av  Ludde
Känner att jag vill uppmuntra, men finner inget jättebra att säga.
Vad jag känner är att det finns barn som har perioder när de befinner
sig mer eller mindre jämt i sin egen lilla värld,
det kan man ha överseende om de är normalpresterande,
men vad som är skillnaden är att barn med dyslexi övervakas mera
och att man som mamma kontrollerar precis allt de gör eller inte gör.
Man känner även ett krav då det är insatt resurser att det måste hända framsteg.
Även om det inte är lätt så får man fortsätta försöka och alltid ha hoppet kvar att det ändrar sig med tiden
 

Uppmuntran

Skrivet av  tebasile56
förstår att du har det jobbigt...
Men det är inget fel Hemma eller på Barnet...Dom orkar bara inte.
Min grabb behövde inte lära sig "alla glosor" t ex utan vi kom överens om att han skulle lära sig några och om det gick fler...
Han fick ett enormt stöd av sin lärare speciellt i årskurs 6 där han slapp alla skriftliga prov och dom tog proven muntiligt istället. Då gick det mycket bättre.
Hoppas att ni får en underbar sommar för det händer myckt på sommaren med våra barn...Hur gammalt är barnet????
Kramar från mej
 

Artiklar från Familjeliv