Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tidsmaskin för dyslektiker, någon?

Skrivet av Lillemys
hej!
Någon som har en tidsmaskin till sitt barn? Isåfall hur funkar det? Hjälpmedel? Summa? Erfarenhet? Tar tacksamt emot tips och tankar/ideér då jag fick tips på denna produkt igår på ett möte.
MVH Lillemys
Svar på tråden: tidsmaskin för dyslektiker, någon?

Hej Lillemys

Skrivet av  Maaria
en liten fråga,vad är en tidsmaskin?`skulle min son verkligen behöva,hans tidsuppfattning är i det närmaste obefintlig,Vi har precis varit på möte nu i Måndags och fått resultaten från sista utredningen,och pratat om vad han skall ha för hjälp i skolan,men det verkar lönlöst att få något om man inte själv betalar,och köper man tex en dyr laptop till sonen,vem ansvarar för den på skolan då? han fick ju inte ens ha en räknemaskin pga att en av killarna i klassen inte kunde låta bli den,berätta gärna om vad du vet om den maskinen,mvh Maaria
 

Hej Maaria! Jo en tidsmaskin

Skrivet av  Lillemys
enligt beskrivningen jag fick kan man likna det vid en fjärrkontroll. Det sitter en massa små små lampor längst med hela vänstra kanten uppifrån och ner. På högra delen sitter 4 större lampor nerifrån i följande färger, blå, grön, gul, röd. På blå 5 min, sen 10, 15 och sist 20 minuter på rött. Fattar du?????
Om du tex ska duscha i 5 minuter knappar du in blå lampa och 5 minuter visas med 5 små lampor i kanten, för varje minut som går släcks en lampa. Det finns en annan tidsmaskin med längre tidsintervaller som 15, 30, 45, 60 minuter. Denna manick finns att boka på SKED som hjälpmedel. Pris??? vet ej. Svårt att få??? vet ej. Jag ska själv förhöra mig, blev heltänd på denna manick när en tjej berättade för mig häromdagen. Jag hoppas att du fattade min beskrivning. Vi hörs! hälsn, Lillemys
 

Tidsmaskin???

Skrivet av  *flower*
Timstock och kvartsur har jag hört talas om, men tidsmaskin ej. Finns det nån sida på webben som visar på hur en sådan ser ut och hur den funkar?
 

tidsmaskin var det namn jag fick, kanske

Skrivet av  Lillemys
det är ett "häftigare" namn på kvartsur eller timstock inte vet jag. Ber om ursäkt om jag rört till termerna i denna manick. Jag vet ingen web sida, tyvärr. MVH Lillemys
 

Artiklar från Familjeliv