Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

handskrivna prov/instuderingsfrågor, klarar era

Skrivet av frågvisa jag
barn av att läsa texten???? Jag har läst i så många böcker att en dyslektiker ska inte få handskrivna prov eller annan info som är handskriven pga att det är svårare att tolka texten, nervöst är det redan inför ett prov, tidspress mm. Klarar era barn av handskrivet i ett sånt läge? Har ni bestämt maskinskriven text och i såfall, hur gick ni till väga med skolans personal? Tar tacksamt emot råd och tips. Min son har precis haft en förprov i religion som var handskrivet och han hade problem att läsa vissa ord pga "slarviga" bokstäver..... trist tycker jag. MVH frågvisa jag
Svar på tråden: handskrivna prov/instuderingsfrågor, klarar era

Hej du frågvisa

Skrivet av  Michanna
Jag kan ju bara tala om mig själv och jag rikigt hatar handskrivna lappar och prov. Har mycket svårt att läsa vad det står på dom. I skolan så får jag numera alridg sådan prov för jag har pratat med lärarna och det brukar inte vara några problem med att få dataskrivet i dagen samhälle.
Har sumpat många prov just för att dom är handskrivna. Om det räknas mycket poäng/betyg just på dom proven och barnen fått urdåliga betyg kräv ett muntligt förhör.
då visar man ju verligen vad man kan och inte kan.
 

tack för ditt svar! *IMT*

Skrivet av  frågvisa jag
tack för ditt svar*IMT* mvh frågvisa jag
 

Artiklar från Familjeliv