Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

måste bara få säga att

Skrivet av Lillemys
sonen kom hem i fredags glad som en speleman!
Han hade en stor guldstjärna på veckobrevet!
Han hade fått alla rätt på sitt engelskprov!!!!
40/40!!! Han var sååå lycklig! Jag också givetvis!
Ville bara säga det!
Lillemys
Svar på tråden: måste bara få säga att

va härligt!

Skrivet av  Annelie bf 26/2
Han måste ha varit överlycklig, va kul att det syns resultatet på allt kämpande.
kram
 

Grattis till er båda

Skrivet av  Love66/Malin
Grattis till er båda då jag vet hur kämpig engelskan kan vara. Gör din son engelskaproven muntligt?
Jag har bett om det i skolan nu och jag tror fröken köper det till nästa diagnos.
Min grabb ska göra Wisc-testet nu i månadsskiftet. Vi hoppas på att han kan få hjälp på ett för honom bättre anpassat sätt efter det...
 

Detta prov var det första

Skrivet av  Lillemys
och det var skriftligt. Jag har inte sett provet men sonen har berättat lite. Hans spec.lär hade sagt de engelska räkneorden från 1-30 och då skulle han kryssa för rätt tal typ som en bingobricka.
Men allt annat skulle han skriva svar på.
I stora drag var det fraser typ som
My name is...... I´m from........ in.....London.

Let´s play ..... football. Bild sidan om.
Let´s dance. Bild sidan om.

till provet hade han 9 glosor/vissa meningar som han skulle kunna översätta och skriva. 7 glosor som han skulle känna till och kunna översätta till svenska.

Men som sagt jag har inte sett provet än, men han hade alla rätt!!!! ensam i klassen!!!!
Klassen hade ett något mer omfattande prov men i stort sett samma stuk. Sonen gjorde sitt prov hos spec.lär så han inte skulle känna sig stressad. Det är uppgjort att han ska få mer tid om han behöver det.
 

Fantastiskt!!

Skrivet av  Love66/Malin
Det är så jättebra jobbat av din son så jag har knappt ord!!
Min son hade sitt första engelska test för lite sedan. De 6 första kapitlen i boken. Han gjorde sitt uppe hos spec.ped. och det var oxå skriftligt. Han skrev som det låter och de bortsåg från stavningen. Han hade bara blandat i hop Who och How / are you.
Det tyckte vi var jättebra! Han visade ju att han hade fattat allt fram till nu.
Jag har nu bett om att han ska få göra nästa diagnos muntligt. Han har 5 glosor muntligt och 5 st skriftligt varje vecka. De skriftliga kan vi träna till vi blir blå, de sitter inte fem sekunder.
Mig stör det inte, jag vill bara att de bedömer honom efter hans förutsättningar.

Vi får jobba på!!
 

Jätte grattis!!

Skrivet av  Anirac
Jag blir alldeles pirrig i magen när jag hör vilket stordåd han lyckats med!Visst blir man glad när dom tar sig igenom ett prov för man minns ju själv hur det var men att få ALLA rätt är ju ett stordåd!
Vilken kämpe du har!!
 

Artiklar från Familjeliv