Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Maria65

Skrivet av Anirac
Hej nu är jag eld o lågor!Vad är en Daisyspelare?
Vart har ni fått tag i den?
Hur tycker din dotter att det är att använda den?
Hur tycker du att den funkar?
Brinner,brinner av nyfikenhet!!
Snälla,snälla,snälla svara mig!
Svar på tråden: Maria65

Jättebra

Skrivet av  maria65a
En Daisysparare ser ut som en vanlig cd fast med lite fler funktioner, tex så kan man påbörja spelningen där man slutade lyssna gången innan eller välja hastighet på uppläsningen så att man, om man vill, kan följa med i en bok under uppläsningen för att välja några av de funktioner dotterna använder. Tror att hon även spelar vanliga musicskivor på den på pendeln till och från skolan...
Alla bibliotek har Daisyspelare och "böcker" till spelarna, både barn och vuxenlitteratur, plus all information du behöver så kolla med dom. Man lånar dom på samma sätt som man lånar böcker. Har man otur så har biblioteket fortfarande dom gamla spelarna som tyvärr är ganska stora och otymplga.
Dotterns skola har köpt in (vi tjatade och tjatade under en hel termin) Daisyspelare, snygga och moderna, samt SO-böckerna inspelade på cd - det har underlättat något enormt i dotterns fall. Sen använder hon den i svenskan för att kunna "läsa" samma böcker som dom andra.
Jag tycker att den är suverän, dottern som är 14 tycker att den fungerar men att den är ful... men det har nog mer med åldern att göra!
Men jag rekommenderar att du tar kontakt med närmaste bibliotek så kan dom berätta allt du behöver veta.
Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv