Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur går det till

Skrivet av Marren
hos logopeden?
Vad är det för tester man gör och hur lång tid tar det?
Ska som sagt var snart till logopeden med min son och är lite nyfiken på hur det går till egentligen.
Svar på tråden: Hur går det till

vet knappt....

Skrivet av  Lillemys
båda gånger vi har varit där så pratar vi lite allmänt om hur grabben mår, trivs i skolan, aktiviteter, hälsotillstånd mm- sen efter ca 15-20 min får jag gå ut och de jobbar ensamma med olika test och övningar.
Jag vet att han får läsa, skriva, prata in på band, pyssla, svara på frågor, nonsensord mm. Vissa övningar ska han kunna lyssna ut stavningsljud, hitta felet tex: ordet cykelhjälm, vad blir kvar om jag tar bort hjälm? osvb osv osv osv.......
detta har tagit ca 1,5-2 tim totalt. Sen har vi fått hemsänt ett utlåtande och efter det bokat ett möte för genomgång av svaret tillsammans med grabbens lärare.
fråga på om du vill veta något mer......
ps,,, min grabb blir väldigt trött efter en sådan genomkörare så mitt tips är ett mål mat före så energi finnes.... tar mycket koncentration.
Lycka till!
Hälsn Lillemys
 

Tack!

Skrivet av  Marren
Då vet man lite om vad det handlar om i alla fall :)!
Jo, jag kan tänka mig att man blir trött efter en sån undersökning, ska tänka på det där med maten. Det är ju trist om man inte kan göra lika bra i från sig för att man är hungrig.
Ha en trevlig helg!