Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jämställd pappa!

Skrivet av Carina, Celine 9602 å Harley 9802
Hur går det med er dotter och rörelserna ni skulle göra och massagen? Av vem är det ni fått lära er det? På skolan, eller privat?

Läste lite kort om en kvinna som har "kurser" på 8-12 veckor i Stockholm med rörelser och massage, alltså man gick dit en gång i veckan och fick lära sig nya rörelser allt eftersom om jag förstod rätt. Är det nåt sånt ni går på? Vad kostar det i såfall?

Känner mig väldigt motiverad att söka nåt dylikt, om det kan hjälpa är det ju värt det.
Svar på tråden: Jämställd pappa!

Hej

Skrivet av  Jämställd pappa
Vi fick programmet av skolan (specialpedagogen) och vår dotter har utvecklats jättemycket. Tyvärr kan jag inte riktigt se att läsningen har utvecklats särskilt mycket. Å andra sidan har hon nog samtidigt kommit till den punkten att hon förstår att hon inte kan lika mycket som de flesta jämnåriga. Så det kan vara skälet till att vi står och stampar med läsningen.

Jag är övertygad om att koordination mm underlättar utvecklingen och inlärningen. Så testa kursen och se vad det ger er.

Jag är övertygad om att vår dotter kommer att lära oss läsa och skriva i sommar. Det måste finnas något sätt att ta sig runt problemet.
 

Så har skolan

Skrivet av  Jämställd pappa
startat och jag känner att vi är i full sving igen. Sommaren har ägnasts åt simning som börjar fungera. Nu gäller det att ligga i och träna bara. I övrigt har jag ägnat tid till att föklara vad men har skriv-, läs- och mattekunskap till. Det har varit en spännande sommar där jag känner att hon vuxit varje dag. Vi skall nu gå till en ostiopat för att få litet extra taktyl "behandling".

Vad som är så spännande är att läsningen har kommit igång högst väsentligt. Nu får hon i hop orden och de bildar meningar. Man märker att hon börjar inse att samanhanget kan vara till hjälp men att det även ibland kan utgöra ett hinder vid läsningen.
 

Glömde skriva

Skrivet av  Jämställd pappa
så det är bara att öva öva och öva som gäller även här.
 

Artiklar från Familjeliv