Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

De ringde från logopeden idag :-))

Skrivet av Annette m Nea, Macke o Tess
och de hade fått mer pengar och kunde köpa in dyslexiutredningar utifrån. Nu frågade de om vi kunde tänka oss åka till Lund (4,5 mil här ifrån) och göra utredningen?! No problems. Nu kortar vi ner vår väntetid med åtskilliga månader! Dessa utredningar ska göras senast i februari. Det känns underbart att veta att det kommer att ske inom några månader. Nästan som att vinna på lotteri.

Dessutom berättade sonen idag att han fått göra några tester i skolan (som jag pratat med läraren om i augusti) för att få extra hjälp där. Är det inte konstigt att ingenting händer i skolan under de sex år vi har tjatat där och så händer det nu när vi snart får tid till dyslexiutredning?

I vilket fall som helst är vi _mycket_ glada att det äntligen händer något.
Svar på tråden: De ringde från logopeden idag :-))

GRATTIS!!!!

Skrivet av  Lillemys
Det är som en lotterivinst--- jag vet!!!
Kul att det händer något och precis som du säger, märkligt att just nu händer det saker på skolan också..
Finns det någon koppling logoped-skola? De kan ju ha haft ett samtal för att trycka på om utredning och under tiden göra vad de kan på skolan?????
Nåja, oavsett vilket så håller jag tummarna för att det ska ordna sig till det bästa för er!!!
hälsn Lillemys
 

Nix

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
Det är absolut ingen kommunikation mellan skolan och logopeden. Logopeden visste inte ens vilken skola sonen går på.
 

Grattis!!!

Skrivet av  Triss (fd An2)
Vad skönt att det händer något.

Här har hon inte ens fått göra testet för spec-läraren ännu:-( Och alla som säger "Inte kan hon ha dyslexi, hon är ju så snäll och duktig" *arrrggggh*

Ska nog ta och gå på skolan igen.
 

Tjata, tjata

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
och åter tjata. Oss har det "bara" tagit år av tjat... Men tyvärr verkar det vara det enda som fungerar för att något ska hända. Det är när man börjat bli obekväm som det sätter fart.
 

Artiklar från Familjeliv