Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Brott mot vapenlagen...

Skrivet av Birgitta, since 1997
... är det att låta minderåriga hantera Soft-Air-Guns. Åldersgränsen är 18 år. Inget att snacka om, eller hur? Ni som låter era yngre barn ha Soft-Air-Gun, låter ni dem köra bil också, eller...?

http://www.polisen.se/inter/nodeid=4331&pageversion=1.html
Svar på tråden: Brott mot vapenlagen...

Nä, inte köra bil

Skrivet av  Fia
men han cyklar hjälmlös, har en hockeyhjälm godkänd från 17 år och ser just nu en femtonårsfilm på sitt rum.
Och i garderoben en soft-air-gun köpt på Teneriffa, som han ledsnade på efter en vecka.

Och förresten körde han visst bil och fyrhjuling i somras på landet...

Ajaj...inga höga föräldrapoäng på mig.

Men den goaste fjortis som finns är han ändå.

 

ja så är det

Skrivet av  Ann-Britt
Ja så är det. Visst vet jag hur och vad man får men ibland blir det inte som man tänkt sig. Soft air guns handlas med på skolan bla. Så hamnade en sådan hemmma hos hos. Blev arg förståss men bestämde mig för för att behålla en arbets-allians och dämpade mig ngt för att inte förlora mitt vakande öga så att säga. Det är lätt gjort att de aldrig vänder sig till en då.
 

Nej det tillåter jag inte.

Skrivet av  Elisha
Kan inte säga att jag tycker att det är rätt att låta barn under 18 använda dem, men vi har haft restriktioner i alla fall och intresset blev inte långvarigt. Men viss skillnad kan jag ändå se när det gäller bilkörning och soft air guns. Är man på avskild plats och använder skyddsglasögon så är man ju ganska säker, men en bil ger man sig ju ut i bland andra på ett helt annat sätt.
 

Artiklar från Familjeliv