Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur varmt är det i Egypten

Skrivet av Alven
över nyår? På ett ungefär? Så jag kan fundera ut vad för kläder jag ska packa... (ja, jag gillar att vara ute i god tid;))
Svar på tråden: Hur varmt är det i Egypten

Ta med nåt varmt

Skrivet av  Annisan m William 1/10-02 & Rasmus 26/10-04
att ha på er på kvällarna. När vi var där var det inte speciellt varmt, så det är ingen värmegaranti i Egypten. På dagen var det som här på sommaren, och vattnet var så man fick tvinga sig ner i. Evinnerligt tacksam över den stickade koftan och täckvästen som jag reste ner i, för de fick man lov att ha varje kväll.

Med andra ord kan det variera väldigt med vädret.
 

vi hade

Skrivet av  jenna
jättevarmt när vi var i egypten tidig januari för snart 2 år sen. det vaar runt 28 på dagarna och kvällarna var ljumma, så vi blev glatt överaskade. vattnet låg runt 25 grader så vi njöööt! på kvällen räkte en långarmad tshirt för oss
 

oj, det var olika bud!

Skrivet av  Alven
bada hade vi inte tänkt göra, vi ska på Nilkryssning. Vi får väl ta med kläder för varm sommar och kalla kvällar då...
 

Vi frööös...

Skrivet av  Ullis
mest hela tiden när vi var där i januari 2002. Långbyxor och dubbla tröjor nästan varje dag. Solade i bikini en gång. Så var beredd på det så kommer du kanske att bli glatt överraskad.
 

mystiskt

Skrivet av  jenna
för vi hade verkligen toppenväder hela veckan vi var där. vi hade minst 25-28 grader och solade hela dagarna. kvällarna var för oss en glad vöerasking för de var ju varma, inte alls som på kanarieöarna där det var kallt. jag inser att vi hade tur!
 

Håller med om att det är kyligt

Skrivet av  Monica
Nu har inte jag varit där exakt vid nyår utan i mitten av januari och ett annat år en vecka in i januari (så inte långt ifrån). tycker du ska bunkra upp med varma kläder för min uppfattning är att det är kyligt (byxor och varm tröja-väder) men det kanske är jag som haft otur med vädret
 

Artiklar från Familjeliv